چین به دنبال توسعه ذخایر نفت و گاز است

چین طی سالهای اخیر برای افزایش امنیت انرژی خود کوشیده تولید داخلی نفت و گاز را بیشتر کند و تاسیسات ذخیره سازی را توسعه دهد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از شینهوا نت، چین قصد دارد فعالیت‌های اکتشاف نفت و گاز خود را افزایش داده و ساخت تأسیسات ذخیره سازی نفت و گاز را تسریع کند.

حزب کمونیست چین هفته گذشته اصول طرح توسعه پنج ساله (۲۰۲۵-۲۰۲۱) را تصویب کرد. این کشور همچنین قصد دارد خط لوله های نفت و گاز بیشتری بسازد.

چین طی سالهای اخیر به دنبال افزایش امنیت انرژی خود بوده و این کار را از طریق افزایش تولید داخلی نفت و گاز و توسعه تاسیسات ذخیره سازی انجام داده است.

تولید نفت چین طی دهه گذشته کاهش یافته، در حالی که تقاضای نفت در این کشور افزایش یافته است، بنابراین وابستگی چین به منابع نفت خارجی بیشتر شده است. بزرگترین وارد کننده نفت دنیا در نیمه اول سال جاری میلادی، ۷۳.۴ درصد از تقاضای نفت خود را با واردات تأمین کرد.

تولید نفت در چین در نیمه اول سال جاری ۱.۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت. ولی این مقدار تولید داخلی نمی‌تواند از پس افزایش تقاضای نفت و گاز در چین برآید. بنابراین چین همچنان اصلی‌ترین بازیگر بازارهای جهانی نفت و گاز و یک شاخص حیاتی برای رشد تقاضا خواهد بود.

چین قصد دارد واردات گاز طبیعی خود از روسیه را هم افزایش دهد. شرکت گازپروم روسیه توسعه خط لوله گاز خود به چین را آغاز کرده است. انتظار می‌رود این پروژه تا پایان ۲۰۲۲ تکمیل و ۳.۵ میلیارد دلار هزینه داشته باشد.

۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
کد خبر: 5377
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha