جزئیات مناقصه ۸۵ میلیون دلاری هندی‌ها برای تجهیزات چابهار/ ۳.۹ میلیون تن کالای اساسی در بنادر داریم

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حال حاضر ۳.۹ میلیون تن کالای اساسی در بنادر داریم که ۳.۲ میلیون تن آن در انبارها و ۷۰۰ هزار تن در پای اسکله، داخل کشتی در حال تخلیه و لنگرگاه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از  خبرگزاری فارس، فرهاد منتصر کوهساری در حاشیه افتتاح پروژه‌های بندر چابهار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بندر نگهدارنده کالا است و محل گذر کالا محسوب می‌شود.

وی درباره ماندگاری برخی کالای اساسی در بندر و عدم ترخیص کالا از سوی صاحب کالا گفت: اگر تعرفه پلکانی باشد چون گران می‌شود موجب نمی‌شود که ماندگاری کالا در بنادر داشته باشیم و بندر محل عبور کالا می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی تعرفه ما، تعرفه ثابت می‌شود، این موجب درجا زدن می‌شود و به افزایش ماندگاری کالا می‌انجامد.

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی افزود: باید بررسی شود و مشکل صاحب کالا به نحوی برطرف شود. فروشنده کالا موجب شده است ارز را نگیرد و کالا را توسط نماینده‌اش که کشتیرانی است در داخل بندر نگه دارد و با عدم صدور فرایندهای گمرک، بندر هم اجازه ندارد کاری کند.

منتصر کوهساری افزود: آقایان مدعی هستند چون پول ارز به فروشنده کالا داده نشده، بنابراین کالا مانده است و شامل تخفیف می‌شود، اما اگر پول را داده باشد و بعد از ۳۰ روز باید کالا را خارج کند که اگر نکند، ما مجبوریم تعرفه پلکانی اعمال کنیم.

وی بیان داشت: در حال حاضر ۳.۹ میلیون تن کالای اساسی در انبارهای کشتی و در لنگرگاه وجود دارد.

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: ۳.۲ میلیون تن کالا در انبارهای ما است و ۷۰۰ هزار تن هم در پای اسکله داخل کشتی در حال تخلیه و لنگرگاه است.

منتصر کوهساری درباره ماندگاری کشتی‌های حامل مواد اولیه تولید روغن خوراکی در بندر امام خمینی(ره) و پهلوگیری آنها گفت: اگر کشتی اعلام ورود کند، ما آنلاین پهلودهی می‌کنیم چون اسکله خالی داریم، اما اگر کشتی مشکل اسنادی داشته باشد تخلیه نمی‌شود که اگر این مشکل رفع شود و ارز آن پرداخت شود، ما آنلاین آن کشتی را در هر بندری پهلودهی می‌کنیم.

وی تأکید کرد: مشکل پهلودهی کشتی در بنادر شمالی و جنوبی کشور نداریم مگر آنکه آن کشتی مشکل ارزی داشته باشد.

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی در باره لاستیک‌های مانده در بندر آبادان گفت: ما مشکلی برای لاستیک‌ها در بندر آبادان نمی‌بینیم، اما باید عملیات فرایند ترخیص آن انجام شود.

منتصر کوهساری در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در باره عملکرد پورت اپراتور هندی و این که اگر خودمان تأمین تجهیزات را برعهده داشتیم تسریع در توسعه چابهار رخ نمی‌داد؟، گفت: ما قرارداد ۸۵ میلیون دلاری با هندی‌ها داریم و اولین بخش تجهیزات آن هم ساخته و در حال بارگیری است و تا پایان سال وارد کشور می‌شود.

وی در پاسخ به سؤال فارس مبنی بر ورود چینی‌ها به ساخت تجهیزات برای هند در بندر چابهار گفت: مقرر شد مزایده جدید بگذارند که چینی‌ها نپذیرفتند.

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: ما مشکل خاصی با هندی‌ها نداریم،‌فرایند کار در حال انجام است، ضمن آنکه زیرساخت توسعه بندر چابهار از طریق منابع داخلی سازمان اجرا می‌شود.

منتصر کوهساری در باره مناقصه ۸۵ میلیون دلاری هندی‌ها برای تأمین تجهیزات چابهار گفت: این ۸۵ میلیون دلار به مناقصه گذاشتند، برخی پاکت‌ها باز شده است و اولین تجهیزات تا پایان سال می‌رسد که جرثقیل‌های موبایل ساحلی است.

۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲
کد خبر: 5314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha