وزیر اقتصاد فرانسه: انتخابات آمریکا بر منافع اقتصادی اروپا بی تأثیر است

وزیر اقتصاد فرانسه می‌گوید که نتایج انتخابات آمریکا بر منافع تجاری و اقتصادی اروپا تأثیری ندارد چرا که به زعم وی، ایالات متحده سال‌هاست که دیگر شریک و دوست تجاری اروپا محسوب نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، روزنامه فرانسوی لوفیگارو به نقل از «برونو لومر» نوشت: هنگامی که ما از تحریم‌های آمریکا تحت تأثیر قرار می‌گیریم؛ آن‌ها در رقابت و حتی در تقابل ما قرار می‌گیرند.

وزیر اقتصاد فرانسه تصریح کرد: زمان آن رسیده که اروپایی‌ها این واقعیت را در نظر بگیرند، چه ترامپ و چه بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا انتخاب شود، تاثیری در این واقعیت استراتژیک ندارد، چرا که قاره آمریکا از قاره اروپا جداست.

از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ اختلافات بسیاری بین آمریکا و اروپا بروز و ظهور پیدا کرده است. از جمله این‌که ترامپ بین اروپا و دیگر کشورهای دنیا در مورد مسائل اقتصادی تفاوتی قائل نشده و بحث تعرفه‌ها به منظور جذب سرمایه‌ها به داخل آمریکا موجب تیره شدن روابط بروکسل- واشنگتن شده است.

به این ترتیب در خصوص آینده روابط آمریکا و اروپا باید گفت تا زمانی که ترامپ روی کار است اگر روابط بدتر نشود، چیزی تغییر نخواهد کرد. اگر هم در دوره بعدی ریاست‌جمهوری آمریکا باز ترامپ انتخاب شود احتمالاً وی یک سیاست تهاجمی‌تری را نسبت به دوره فعلی اتخاذ خواهد کرد، چرا که دیگر نگران انتخابات و رﺃی آوردن نیست.

بنا بر تازه‌ترین آمار نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا به روایت فاکس نیوز، جو بایدن با ۲۳۸ رأی الکترال در برابر ۲۱۳ رأی الکترال دونالد ترامپ پیش است.

۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
کد خبر: 5284
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha