دولت بعدی در برابر ملت ایران تسلیم خواهد شد/می‌توانیم دشمنان را وادار کنیم باز بیایند و پیمان را اجرا کنند

رئیس جمهور گفت: علیرغم تحریم و فشار و اینکه یک دولت تروریست در آمریکا روی‌کار بوده و بر مردم ما فشار آورد که نتوانیم این قدم‌ها را برداریم؛ این سی و یکمین هفته در در سال ۹۹ است که برنامه افتتاح داریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در آیین بهره‌برداری از مرحله نخست طرح ملی انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی کشورمان گفت: امروز توانستیم یک از طرح‌های بزرگ را افتتاح کنیم و ان‌شالله تا پایان امسال و اوایل سال آینده طرح‌های بزرگ و تاریخی افتتاح خواهیم کرد.

وی افزود: انجام و اجرای این پروژه برای برخی باورناکردنی بود و در دولت تدبیر و امید محقق شد و باید این خط انتقال آب را، خط انتقال امید نامید و امید به این مناطق می‌رسد. امسال طرح‌های دیگر و طرح احیای دریاچه ارومیه را خواهیم داشت و اینها ابرپروژه هستند.

رئیس جمهور تصریح کرد: به کوری چشم کسانی که فکر می‌کردند با تحریم ملت ایران می‌توانند ملت ما و یا طرح‌های توسعه‌ای این ملت را متوقف کنند، علیرغم تحریم و فشار و اینکه یک دولت تروریست در آمریکا روی‌کار بوده و بر مردم ما فشار آورد که نتوانیم این قدم‌ها را برداریم؛ این سی و یکمین هفته در در سال ۹۹ است که برنامه افتتاح داریم و این طرح‌ها برای ملت، کارگران و آن‌هایی است که در این زمینه تلاش کرده‌اند.

روحانی با بیان اینکه در طرحی که امروز افتتاح شد می‌بینیم که تمامی مراحل طراحی، اجرا و تأمین مالی آن داخلی است، تصریح کرد: مابقی فازهای این طرح نیر با همین سرعت ادامه می‌یابد و اگر مشکلی باشد دولت در خدمت مردم خواهد بود تا بتوانیم این طرح‌ها را به نتیجه برسانیم. این طرحی است که در نهایت بیش از ۸۰۰ کیلومتر مسیر طی می‌شود است و الان ۳۰۵ کیلومتر آن افتتاح شد و ادامه می‌یابد و به بقیه مناطق و به یزد می‌رسد و صنایع ما را متحول می‌کند.

وی گفت: صدها چاه آب که آب را از زیرزمین برای صنایع منتقل می‌کنند، از این پس یا به مصرف دیگر رسیده و یا بسته می‌شود؛ چاه‌های غیرمجاز زیادی در کشور داریم و این از لحاظ محیط‌زیست خطرناک است. این‌کار علاوه بر تحول صنعت و امید به مردم، محیط زیست را هم تضمین می‌کند. برخی فکر نکنند اگر آب را از دریا برداریم به محیط زیست ضربه می‌زند؛ این اقدام حساب‌شده است و این طرح‌ها در چارچوب اصول محیط زیستی اجرا می‌شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت این قبیل طرح‌ها برای حیات و زندگانی مردم، خاطر نشان کرد: آب موجب حیات است و آب مصرفی مردم باید تأمین شود و ممکن است در برخی مناطق چاره‌ای نداشته باشیم جز اینکه آب دریا را شیرین کنیم. ان‌شالله در طرح آینده بندعباس، ۵۰ درصد آب مصرفی مردم با شیرین‌سازی از آب دریا تأمین می‌شود. گفته شد ما در سال۹۲، ۱۸ آب شیرین‌کن داشتیم و امروز ۷۲ دستگاه آب‌شیرین‌کن داریم؛ این یعنی تحول عظیمی در این ۷ سال رخ داده و در باقیمانده عمر این دولت نیز با همان کوشش و امیدِ روز اول ادامه خواهیم داد.

روحانی تصریح کرد: شکی در موفقیت دولت و ملت ندارم؛ مردم بدانند سختی که بر این دولت و مردم در این سه سال اخیر وارد شد، نظیر آن را من در تاریخ ایران سراغ ندارم؛ همیشه فشار بوده اما جنگ اقتصادی این‌گونه نبوده است. در شرایط کرونا که مردم نیاز به دارو  امکانات بهداشتی داشتند، آقایی که در کاخ سفید بود، بی‌رحمانه تحریم‌ها و جنگ را حتی در دوران کرونا تشدید کرد و این‌ها به هیچ اصولی پایبند نبودند؛ من مطمئنم ملت ایران در نهایت پیروز خواهد بود.

وی بیان کرد: اینکه نتیجه انتخابات آمریکا تا امشب و فردا مشخص شود و چه کسی رئیس‌جمهور می‌شود، مهم نیست و دولت بعدی آمریکا در برابر ملت ایران تسلیم خواهد شد و آن‌ها راهی ندارند جز اینکه در برابر قانون، فشار افکار عمومی و مقاومت این ملت بزرگ کوتاه بیایند. ملت ما هم کرونا را تحمل کرد و با تحریم و سختی‌ها مقابله کرد و توانست بایستد و ما می‌توانیم موفق نهایی باشیم. یکی از دلایل مهم این نیز، همین افتتاح‌هاست و دلیل روشنی برای این است که ملت ما در برابر فشارها کمر خم نمی‌کند و ما می‌توانیم در برابر دشمنان هم موفق باشیم و آن‌ها را وادار کنیم که باز بیایند و قانون و مقررات را اجرا کنند.

انتهای پیام/

۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
کد خبر: 5273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha