بازگشت ثبات به بازار مرغ

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی از بازگشت ثبات به بازار این ماده پروتئینی خبر داد.

به گزارش گروه کشاورزی و صنایع غذایی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، حبیب اسدالله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به تاثیر واگذاری تنظیم بازار به وزارت جهاد کشاورزی در روند قیمت‌ها افزود: تجمیع تولید و تنظیم بازار و واگذاری مسئولیت آن به وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند پاسکاری مشکلات این ۲ وزارتخانه به یکدیگر را مرتفع کند.

وی اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان دستگاه متولی بر موضوعات تولید و نیازهای صنعت اشرافیت بیشتری دارد و می‌تواند با شناسایی فرصت‌ها و چالش‌ها دقیق‌تر عمل کند.

اسدالله نژاد با اشاره به اینکه واگذاری تنظیم بازار مرغ در شرایط فعلی بسیار دشوار است، گفت: پس از گذشت سال‌ها بخش دولتی به این‌جمع بندی نرسیده است که این وظایف در بخش کشاورزی باید حفظ شود و متاسفانه در مقاطعی که هیچ مشکلی در بازار وجود ندارد، این وظایف را از وزارت جهاد انتزاع می‌کنند و مجدد در شرایط بحرانی به وزارت جهاد باز می‌گردانند که با وجود مشکلات متعدد نمی‌دانیم وزارت جهاد با واگذاری اختیارات چطور می‌تواند مشکلات بازار را مرتفع کند.

وی نرخ مصوب هر کیلو مرغ زنده را ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان با احتساب ۱۰ درصد افزایش یا کاهش در اختیار استانداران و مرغ گرم را ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام کرد.

اسدالله نژاد نرخ کنونی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری را ۱۷ هزار و ۲۰۰ تا ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ گرم را ۲۵ هزار تومان اعلام کرد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ادامه داد: با وجود برخی ایرادات ساختاری در سامانه بازارگاه، اما تخصیص برای واحدهای مرغداری صورت گرفته، هر چند تامین داده نشده است.

وی لازمه عرضه مرغ با نرخ مصوب را تامین صد درصدی نهاده در بازار اعلام کرد و گفت: اگر دولت عزم و اراده برای تامین نهاده با نرخ مصوب داشته باشد، تامین مرغ با نرخ مصوب شدنی است و دیگر نیازی به پیش بینی بازار نیست و در صورت عمل نکردن دولت به تعهدات خود، قیمت تمام شده به سبب خرید نهاده با نرخ مصوب بالا می‌رود.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران در واکنش به عرضه مرغ با نرخ‌های متفاوت در فروشگاه‌ها افزود: صنف مرغ فروشان باید پاسخگو باشد که چرا مرغ با نرخ‌های متفاوتی در بازار عرضه می‌شود.

این مقام مسئول در پایان درباره آینده بازار مرغ تصریح کرد: دولت با اتخاذ برخی تدابیر باید مرغداران را به سمت جوجه ریزی سوق دهد، در غیر این صورت با چالش کمبود مرغ در سطح کشور روبرو خواهیم شد.

انتهایپ یام/

۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
کد خبر: 5264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha