نمی‌توان اسامی داروهای گیاهی مجوز گرفته را در رسانه اعلام کرد!

سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره تأثیر داروهای گیاهی تأییدشده توسط وزارت بهداشت برای درمان کمکی کرونا گفت: برخی از این داروها، باعث کاهش مدت بستری شده‌اند، برخی دیگر باعث بهبود اکسیژن‌رسانی، کاهش سرفه و بهبود علائم بیماران کرونایی شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، دکتر کیانوش جهانپور در گفت‌وگو با تسنیم، درباره چهار داروی گیاهی مؤثر در درمان کرونا گفت: بر اساس مطالعات انجام شده، این چهار دارو در درمان کمکی مبتلایان به بیماری کرونا اثرگذار بوده‌اند و مجوز تولید خود را اخذ کرده‌اند و در زمان حاضر نیز در کشور تولید و بعضاً توزیع می‌شوند.

وی افزود: برخی از این داروها، باعث کاهش مدت بستری شده‌اند، برخی دیگر باعث بهبود اکسیژن‌رسانی، کاهش سرفه و بهبود علامت بیماران کرونایی و کاهش ناراحتی مریض در حین بیماری یا بستری شده‌اند اما هیچ‌کدام از داروها به عنوان درمان مستقیم کرونا حساب نمی‌شوند و این داروهای گیاهی نیز درمان‌های کمک‌کننده هستند.

وی در پاسخ به این سؤال که نحوه تجویز این داروها چگونه خواهد بود، تصریح کرد: مانند هر داروی گیاهی دیگری، این داروها نیز به پزشکان معرفی و توسط پزشکان تجویز خواهد شد.

وی ادامه داد: تبلیغات این داروها نیز مانند هر داروی دیگری، ممنوع است و نمی‌توان اسامی آن را در رسانه اعلام کرد اما در محافل علمی و تخصصی و نشریات تخصصی برای پزشکان و داروسازان معرفی خواهند شد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در پاسخ به این سؤال که در ساخت این داروها از چه گیاهی استفاده شده است، تصریح کرد: این داروها، ترکیبی از گیاهان مختلف هستند و هرکدام شامل چند گیاهند و متشکل از یک نوع گیاه نیستند.

۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
کد خبر: 5205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha