بهره‌برداری از سامانه هشدار سیل و زلزله در تهران

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از بهره برداری طرح‌های توسعه سامانه هشدار سیل و زلزله در تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری فارس، رضا کرمی محمدی درباره بهره برداری از طرح‌های توسعه سامانه هشدار سیل و زلزله در تهران اظهار داشت: مراسم رونمایی از این پروژه‌ها به صورت مجازی و با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، شهردار تهران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، رئیس سازمان هواشناسی کشور و جمعی از مدیران شهری و خدمات اضطراری برگزار می‌شود. 

کرمی محمدی با اشاره به احداث و راه اندازی ۱۰ ایستگاه باران سنج حوضه‌های شمال تهران در سال گذشته گفت: سامانه نسل ۴ پیش بینی و هشدار سیل حوضه‌های آبریز شمال تهران با همکاری پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور از طریق اجرای روش های همادی پیش بینی هواشناسی و شبیه‌سازی هیدرولوژیکی طراحی و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: از سوی دیگر با توجه به نیاز شهر تهران به برنامه های ویژه مدیریت و کنترل برف و یخبندان، ۴ ایستگاه جدید برف سنجی با هدف آمادگی برای مقابله با یخبندان در مناطق شمالی تهران نصب شده است که بر اساس آن پایش برخط ارتفاع برف و برنامه ریزی برای بکارگیری تجهیزات و خدمات مقابله انجام می.شود. 

کرمی محمدی با اشاره به طرح پایلوت سامانه هشدار سریع زلزله مشتمل بر ۴ ایستگاه شتابنگاری که در سال ۹۲ در بخش شرقی گسل مشاء با همکاری جایکا اجرا شده بود، گفت: در ادامه تکمیل این پروژه خرید ۲۲ دستگاه شتابنگار جدید زلزله از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و عملیات احداث و تکمیل و راه اندازی تجهیزات پایشی این سامانه به منظور تجزیه و تحلیل اولین سیگنال های دریافتی از زلزله بر روی گسل های اصلی اطراف شهر تهران به پایان رسیده که مورد بهره برداری قرار می گیرد. 

کرمی محمدی افزود: به این ترتیب با بهره برداری از سامانه های جدید می توان با برنامه ریزی مناسب در بخش پیشگیری و مقابله از بروز خسارت های اقتصادی و اجتماعی در شرایط بحران های ناشی از زلزله، سیل و یخبندان تا حد زیادی جلوگیری کرد.

به گفته کرمی محمدی، در ادامه این برنامه همچنین از سه کتاب پهنه های گسلی شهر تهران، شناسایی زمین لغزش های شهر تهران و سازندهای آبرفتی شهر تهران که از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران منتشر شده است، رونمایی می‌شود.

۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
کد خبر: 5201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha