کارآزمایی بالینی طب سنتی برای درمان کرونا

سرپرست دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت از انجام ۷۳ کارآزمایی بالینی طب سنتی مرتبط با داروهای گیاهی در درمان کرونا در دانشگاه‌های علوم پزشکی خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری تسنیم، جلسه بررسی بهره‌مندی از ظرفیت‌های طب ایرانی برای درمان کرونا با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان غذا و دارو و اساتید برجسته طب ایرانی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

همچنین دکتر نفیسه حسینی یکتا سرپرست دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با موافقت وزارت بهداشت و سازمان بهداشت جهانی طب ایرانی به عنوان یک مکتب درمانی مورد پذیرش واقع شده است.

وی افزود: از روزهای اول شیوع کرونا در کشور یک کمیته علمی با حضور خبرگان حوزه طب سنتی در دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت تشکیل و محتواهایی برای پیشگیری و درمان بیماری کرونا تهیه شد. ویدئو کنفرانس‌هایی با کشور چین و سازمان بهداشت جهانی در دفتر طب ایرانی تشکیل و اطلاعات این جلسات گردآوری شد.

سرپرست دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ۷۳ کارآزمایی بالینی طب سنتی مرتبط با داروهای گیاهی در پیشگیری و درمان کرونا در دانشگاه‌های علوم پزشکی در دستور کار است و گزارش ۸ کارآزمایی بالینی تمام شده برای درمان و پیشگیری کرونا به کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا ارائه شده است.

وی تصریح کرد: در دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت به پیشنهادهای ارائه شده برای پیشگیری و درمان ویروس کرونا پاسخ داده می‌شود و در صورت لزوم در بوته آزمایش قرار می‌گیرند.

۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
کد خبر: 5166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha