ابرخودروی شرکت هلندی دانکروورت معرفی شد

شرکت دانکروورت به تازگی از خودروی قدرتمند خود برای انجام مسابقات اتومبیل رانی رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت دانکروورت با معرفی D8 GTO JD70 نظر بسیاری از تحلیلگران اتومبیل‌سازی را به خود جلب کرد و خودروی قدرتمندی را به بازار جهانی اتومبیل آورد، اما به نظر می‌آید این اقدام تنها آغاز مسیری جدید برای شرکت هلندی مورد نظر بوده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده جدید دانکروورت ابرخودرویی را تنها برای انجام مسابقه‌های تست سرعت در زمان ساخته است. این ابرخودرو قرار شده تا مرزهای قدرت اتومبیل‌های قبلی این شرکت را در هم نوردد و رکوردی جدید را ثبت کند. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت سازنده، توسعه و ارتقای این خودرو در تمامی بخش‌های اتومبیل صورت گرفته است.

این مدل که به عنوان نسخه R نیز شناخته می‌شود از طراحی تیزتری برخوردار است که به همراه مدل گلگیرها و سقف باعث می‌شود خودرو سریع‌تر حرکت کند. برای این که اتومبیل نسخه R سریع‌تر عمل کند شرکت سازنده تایرهای Nankang را برای آن فراهم ساخته است. همان‌ طور که انتظار می‌رود قدرت هدایت فرمان در این اتومبیل جدید به شدت بهبود یافته و نسخه R از یک سیستم ترمز ABS مخصوص مسابقات اتومبیل‌رانی برخوردار شده است.

اقدامات دانکروورت برای توسعه نسخه R

.

اقدامات دانکروورت برای توسعه نسخه R

شرکت دانکروورت همچنین سیستم ترمز چرخ‌های عقب خودرو را تحت بررسی و توسعه قرار داده تا با شرایط مسابقات همخوانی داشته باشد. بر اساس گفته‌های این شرکت سیستم ترمز این خودرو از هر مدل دیگری که مجموعه تا به حال ساخته بهتر است. موتور این اتومبیل یک نمونه توربوشارژ ۲.۵ لیتری است که توسط شرکت آئودی تأمین شده و ۴۱۵ اسب بخار را در اختیار خریداران قرار می‌دهد. این اتومبیل قادر است ۰ تا ۱۰۰ را در ۲.۷ ثانیه طی کند و به نهایت سرعت ۱۷۴ مایل بر ساعت برسد.

اقدامات دانکروورت برای توسعه نسخه R

با وجود آن که این خودرو سریع‌ترین مدل ساخته شده در دنیا نیست و اتومبیل‌هایی با قدرت بیشتری در جهان وجود دارند اما می‌توان گفت شرکت دانکروورت پیشرفت خوبی را در توسعه اتومبیل مخصوص مسابقات زمان محور داشته است. خودروی نسخه R با قیمت ۱۹۸ هزار پوند به فروش خواهد رسید که مطابق با ۲۳۴ هزار دلار است.

۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 5149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha