تولید ماسک تاثیری روی قیمت پوشک نداشت/ تغییری در خط تولید نداشتیم

دبیر انجمن محصولات سلولزی اظهار داشت: تغییر تولید به ماسک هیچ تاثیری روی قیمت پوشاک ندارد. کارخانه‌ها یک نقطه سر به سر سفارش دارند با توجه به کشش بازار سفارش‌ها را می‌گیرند و همان را تولید می‌کنند. ممکن است سفارش‌ها با کمی تاخیر تحویل داده شود اما علت آن تولید ماسک نیست.

گروه صنعت و بازرگانی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد،حسن زالی، دبیر انجمن محصولات سلولزی در مورد افزایش قیمت پوشک اظهار داشت: البته در همه صنوف افزایش قیمت داشتیم، باید توجه داشت که 70 درصد مواد اولیه ما وارد می‌شود و سال گذشته دلار نیمایی 12 هزار تومان بود که الان به 26 هزار تومان رسیده است. خوشبختانه مشکلی از جهت توزیع پوشک نداریم، در همه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سوپرمارکت‌ها موجود است. طبیعتا وقتی نرخ دلار تا این اندازه بالا می‌رود به همان نسبت کارخانه‌ها مجبور به افزایش قیمت هستند.

وی افزود: در مورد پوشک بزرگسال هم یکی از دو کارخانه‌ای که تولیدکننده بودنده، تک شیفت کار می‌کند. مشکل آنها نیز گرانی مواد اولیه است که در قیمت تمام شده تاثیر زیادی می‌گذارد.

دبیر انجمن تصریح کرد: همه در انتظار کاهش نرخ دلار هستیم، با تصمیماتی که وزیر محترم صمت در مورد رفع تعهدات ارزی و واردات مواد اولیه در مقابل صادرات گرفتند، امیدوار هستیم که قیمت ارز نیمایی پایین بیاید تا قیمت‌ها نیز کاهش بیابد.

وی افزود: موافق افزایش قیمت نیستیم تا به جامعه ضرر برسد، همان نسبتی که ارز نیمایی افزایش پیدا کرده قیمت مواد اولیه پوشک هم افزایش می‌یابد. البته کمتر از آنچه ارز نیمایی افزایش پیدا کرده پوشک گران شده است.

وی در پایان اضافه کرد: تغییر تولید به ماسک هیچ تاثیری روی قیمت پوشاک ندارد. کارخانه‌ها یک نقطه سر به سر سفارش دارند با توجه به کشش بازار سفارش‌ها را می‌گیرند و همان را تولید می‌کنند. ممکن است سفارش‌ها با کمی تاخیر تحویل داده شود اما علت آن تولید ماسک نیست. برای تولید تیشوی دستمال کاغذی (سنگین برای دستمال توالت و سبک برای دستمال کاغذی) مستلزم گرفتن سفارش تولید از مشتریان است و خط تولید همزمان نمی‌تواند هر دو محصول را تولید کند. تاکنون هیچ واحد تولید کننده پوشکی به خاطر نداشتن مواد اولیه متوقف نشده است.

انتهای پیام/

۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
کد خبر: 5140
منبع: ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha