در دولت احمدی‌نژاد ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس تأمین شد اما در دولت روحانی یک دستگاه هم تامین نشد

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه برای مقابله با کرونا ناوگان حمل و نقل عمومی باید توسعه یابد، گفت:‌ آمار مرگ و میر در پایتخت در دهه نخست آبان به ۳۱۰۰ نفر رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری فارس، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، در مراسم بهره‌برداری از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس جدید در ناوگان اتوبوس رانی پایتخت اظهار داشت: متأسفانه سال ۹۹ سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده ولی اقدام مؤثری در حوزه ساخت  اتوبوس انجام نگرفته و از ۱۰ کشور شرکت اتوبوس در کشور ۹ شرکت به حالت تعطیلی درآمده‌اند.

وی افزود:‌در دولت احمدی‌نژاد ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس برای شهرهای ایران توسط دولت تأمین شد که بخشی از آنها سهم تهران بود وحتی به رفسنجان شهر ما هم اتوبوس تعلق گرفت.

رئیس شورای شهر تهران بیان داشت: در دولت حسن روحانی متأسفانه با وجود مصوبه تأمین ۱۹ هزار اتوبوس برای شهرها هنوز یک دستگاه اتوبوس هم تحویل شهرداری تهران داده نشده است.

وی بیان داشت:‌بر اساس این مصوبه شهرداری می‌تواند با شرکت‌های اتوبوس‌ساز قرارداد منعقد کند ولی پیگیری‌های لازم برای عملیاتی شدن این مصوبه صورت نگرفته است. 

هاشمی عنوان کرد: از این ۱۹ هزار اتوبوس ۵ هزار مورد آن مربوط به تهران بوده و مدیریت شهری باید پیگیر این مسأله باشد. عدم اجرایی شدن این مصوبه باعث فرسودگی ناوگان‌ اتوبوسرانی شده و تعداد اتوبوس‌های تهران علیرغم اینکه باید ۹ هزار دستگاه باشد، حدود ۵۵۰۰ مورد است که ۳ هزار دستگاه آن فرسوده بوده و باید به فکر چاره باشیم. 

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوسی که توسط شهرداری تهران تأمین منابع مالی شده فقط ۲۰ مورد آن گازسوز و بقیه دیزلی است گفت: این مسأله برای هوای تهران مناسب نیست و باید با کارگشایی سیستم بانکی و سایر دستگاه‌های دولتی ساخت اتوبوس‌های گازسوز برای تهران اجرایی شود.

هاشمی در ادامه درباره وضعیت کرونا در پایتخت گفت: در دهه نخست آبان مرگ و میر در تهران از ۱۵۰۰ نفر در سال گذشته به ۳۱۰۰ نفر رسیده یعنی بیش از دو برابر شده است و باید اقدامات عاجل در این راستا صورت گیرد. 

رئیس شورای شهر تهران گفت: در مورد اقدامات مقابله با کرونا با تردید و گاهی سلیقه‌ای عمل می‌شود تعطیلی تهران اگر هر روز آن به تأخیر بیفتد سونامی تلفات و قربانی‌ها بزرگ می‌شود از طرفی باید در کنار این موضوع با توسعه حمل و نقل عمومی اقدامات مؤثری صورت گیرد  تا بتوانیم از ابتلای بیشتر مردم به این بیماری جلوگیری کنیم.

همچنین محمود ترفع مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران نیز در مراسم بهره‌برداری از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدید در ناوگان اتوبوسرانی گفت: بهره‌برداری از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید جنبه رویی و نماد کوچکی از اتفاقات بزرگ در جهت توسعه حمل و نقل عمومی در پایتخت است.

وی افزود: در شرایط سخت اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه که دشمنان برای ایران در نظر گرفته‌اند همچنین شرایط ناشی از کرونا و کاهش آمار مسافران اتوبوس‌ها توانسته‌ایم اتوبوس‌های جدیدی برای تهران خریداری کنیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به اینکه انعقاد تفاهم‌نامه‌های جدید و بهره‌برداری از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس نو برای پایتخت با جسارت توسط شهرداری انجام گرفته و حمایت‌های شورا نیز در این زمینه تأثیرگذار بوده است، گفت: نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به مراسم بهره‌برداری امروز از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس محدود نمی‌شود و ما برنامه‌های مفصلی در این زمینه داریم

ترفع گفت: مراسم امروز مصادف با ۱۷ ربیع‌الاول شده و ضمن تبریک این عید امیدوارم که بهره‌برداری ناوگان اتوبوسرانی همچنان ادامه پیدا کند و ما اقدامات لازم را در این زمینه انجام خواهیم داد.

۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
کد خبر: 5022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha