جزئیات جدیدی از نحوه برگزاری پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو/ حضور ۲ پرچم‌دار در افتتاحیه و انجام تست کرونا در طول بازی‌ها

حضور دو پرچم‌دار از هر کشور در مراسم افتتاحیه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، هادی رضایی، سرپرست کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو، در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، درباره نشست مجازی سرپرستان کشورهای شرکت‌کننده در این بازی‌ها برگزار شد، اظهار داشت: این جلسه به مدت 3 ساعت و با حضور نمایندگان همه کشورها برگزار شد و از ایران نیز من به همراه محمد تابع و مریم شکوهی در آن حضور داشتیم. در این نشست بر برگزاری بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو تاکید شد و ارائه یکسری مسائل عمومی در زمان برگزاری و همچنین سالن‌ها و خوابگاه‌ها صورت گرفت که همگی با در نظر گرفتن ویروس کرونا بود.

وی افزود: مسئولان کمیته بین‌المللی پارالمپیک و مسئولان برگزاری توکیو 2020 بر برگزاری بازی‌ها تاکید داشتند و همه برنامه‌ریزی‌ها نیز بر همین اساس بود. طبق اعلام میزبان، قرار شده که اعضای کاروان‌ کشورهای مختلف 72 ساعت قبل از سفر به ژاپن  و همچنین در زمان حضور در فرودگاه کشور میزبان تست کرونا بدهند. این وضعیت یعنی انجام تست در طول بازی‌ها نیز ادامه خواهد داشت و به طور کلی شرایط انجام آزمایش و همچنین قرنطینه صورت می‌پذیرد.

سرپرست کاروان پارالمپیک ادامه داد: همانطور که گفتم، تاکید زیادی بر برگزاری بازی‌ها وجود داشت و البته مسئولان برگزار کننده امیدوار هستند که واکسن این ویروس نیز کشف شود تا شرایط بهتری به وجود بیاید.

رضایی درباره پس دادن پول بلیت به تماشاگرانی که تمایلی به حضور در بازی‌ها ندارند، گفت: قرار شده که پول آنهایی که قصد حضور ندارند، پس داده شود، چون هنوز برنامه حضور تماشاگران معلوم نیست.

وی درخصوص برنامه‌های مربوط به افتتاحیه عنوان کرد: برخلاف دوره‌های گذشته قرار است این بار در توکیو از هر کشور یک خانم و یک آقا به عنوان پرچمدار حضور داشته باشند. در واقع دو نفر از هر کشور کار حمل پرچم در افتتاحیه را انجام می‌دهند.

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو خاطرنشان کرد: مقرر شد که مساحت رستوران نیز دو برابر افزایش پیدا کند تا مشکلی در رعایت فاصله اجتماعی و پذیرایی از ورزشکاران وجود نداشته باشد. همچنین باید تا یک ماه آینده حدس خود از تعداد اعضای کاروان را به میزبان بازی‌ها اعلام کنیم تا نسبت به حضور افراد، برآورد لازم را داشته باشند. هیچ خبرنگاری نیز حق ورود به دهکده بازی‌ها را نخواهد داشت.

رضایی در پایان گفت: قرار است روز 18 نوامبر (28 آبان) یک جلسه به صورت وبینار میان مسئولان کمیته پارالمپیک ایران با مسئولان IPC و پارالمپیک 2020 برگزار شود تا مسائل به صورت خاص‌تر عنوان شود. البته واحد روابط بین‌الملل کمیته پارالمپیک به صورت روزانه با مسئولان این دو نهاد بین‌المللی در تماس خواهد بود. این وبینار قرار است از 15 تا 30 نوامبر برای همه کشورها برگزار شود که نوبت ایران برای 18 نوامبر تعیین شده است.

۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 4975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha