برنامه‌ریزی‌های اشتباه زمینه قاچاق دارو را فراهم کرد/ لزوم حمایت از مصرف‌کنندگان واقعی دارو

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: برنامه ریزی های اشتباه وزارتخانه‌های اقتصادی دولت زمینه قاچاق دارو را فراهم است.

گروه  صنعت و بازرگانی پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، درباره اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به دارو گفت: از قاچاق دارو باید جلوگیری شود. در بخش دارو می‌توان گفت مافیای وجود دارند که از وضعیت فعلی کشور سوء استفاده می‌کنند. درحال حاضر قیمت دارو در ایران خیلی پایین تر از کشورهای مجاور است. دلیل این موضوع یارانه ای است که در قالب ارز ۴۲۰۰ تومانی به دارو از سمت دولت پرداخت می شود.

وی در ادامه افزود: به عبارتی می توان گفت برنامه ریزی های اشتباه وزارتخانه‌های اقتصادی دولت زمینه قاچاق دارو را فراهم کرده‌اند. باید سیاست گذاری اقتصادی کشور را اصلاح کنیم که یک نمونه آن اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به دارو است.

مالکی با بیان اینکه باید در اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به دارو تجدید نظر کرد، گفت: در عین اینکه باید از مصرف کننده‌های واقعی دارو در کشور همچون بیماران خاص و سایر بیماران حمایت کنیم باید پاسدار منابع مالی کشور هم باشیم.

وی در پایان تصریح کرد: متاسفانه با اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای همچون دارو کشور را به هم ریخته‌اند. اصلا مشخص نیست که ارز را به چه شرکت‌های می‌دهند. مدیریت این موضوع مطالبه جدی مردم و مجلس است.

انتهای پیام/

۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
کد خبر: 4957
منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha