ابراز نگرانی از  اختلال در تأمین برق کشور

رئیس کمیسیون انرژی مجلس در نامه‌ای به رئیس سازمان برنامه بودجه درباره وضعیت صنعت برق به دلیل عدم اجرای قانون بودجه هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری فارس، رئیس کمیسیون انرژی مجلس در نامه‌ای به رئیس سازمان برنامه بودجه درباره وضعیت بحرانی صنعت برق به دلیل عدم اجرای قانون بودجه هشدار داد.

متن نامه به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر نوبخت

معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور

موضوع : وضعیت بحرانی صنعت برق کشور بدلیل عدم اجرای قانون بودجه

با سلام و احترام

همانگونه که اطلاع دارید، صنعت برق کشور برای تأمین هزینه های تولید، انتقال و توزیع نیروی برق، منابع عمومی در اختیار ندارد و متکی به منابع حاصل از فروش برق است.

مجلس شورای اسلامی با اشراف به این موضوع و اهمیت حیاتی تأمین برق کشور برای برگشت کامل درآمدهای حاصل از فروش برق در بند «۱» ذیل تبصره ۱۴۳» قانون بودجه ۱۳۹۶ تکلیف نموده است.

«تمامی وجوه دریافتی از فروش آب و برق جهت حمایت از صنعت آب و برق حداکثر ظرف مدت دو هفته به شرکتهای ذیربط برگشت داده می شود » حسب اطلاع بدلیل عدم انجام تکلیف قانونی توسط سازمان هدفمندسازی یارانه ها، حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان از منابع صنعت برق تاکنون پرداخت نشده است.

پیرو بازدیدهای میدانی نمایندگان، گزارش های بسیار نگران کننده ای از وضعیت نابسامان نیروگاهها، شرکت‌های بهره بردار از شبکه برق، تأمین کنندگان تجهیزات و پیمانکاران دریافت شده است که بیم آن می‌رود موجب اعتراضات و تجمعات و به تبع آن اختلال در تأمین برق کشور گردد. با توجه به زمان بر بودن تأمین قطعات یدکی و انجام تعمیرات مورد نیاز نیروگاهها و شبکه برق، تعلل بیشتر و عدم پرداخت مطالبات بخش برق موجب ایجاد بحران در صنعت برق شده و تبعات سیاسی و اجتماعی آن برای کشور غیرقابل جبران خواهد بود که طبعأ مسئولیت آن بر عهده متولیانی است که از اجرای قانون بودجه استنکاف می ورزند.

لذا انتظار دارد دستور فرماندبا قید فوریت نسبت به اجرای قانون و تسویه بدهی سازمان هدفمندسازی یارانه ها به صنعت برق اقدام گردد.

فریدون عباسی دوانی رئیس کمیسیون انرژی

رونوشت:

جناب آقای دکتر قالیباف ریاست محترم مجلس شورای اسلامی جهت استحضار و دستور مقتضی با توجه به اهمیت موضوع

جناب آقای دکتر اردکانیان وزیر محترم نیرو جهت پیگیری

جناب آقای دکتر پشمچی زاده: معاون محترم نظارت مجلس شورای اسلامی جهت پیگیری احکام بودجه

۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
کد خبر: 4947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha