تشخیص کرونا با «سی تی اسکن» ضرورت ندارد

دبیر سی و ششمین کنگره رادیولوژی گفت:با توجه به اوج گیری کرونا بسیاری از مردم از ترس ابتلا به آن در خواست سی تی اسکن ریه را دارند؛ در حالی که ضرورتی به انجام این کار نیست و باید استفاده از آن برای تشخیص کرونا فقط با تجویز پزشک انجام گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری فارس، مسعود پزشکی راد، دبیر سی و ششمین کنگره رادیولوژی در افتتاحیه سی و ششمین کنگره سالیانه انجمن  رادیولوژی ایران اظهار داشت: با توجه به اوج گیری کرونا و موج جدید آن در جامعه بسیاری از مردم از ترس ابتلا به کرونا در خواست سی تی اسکن ریه را دارند؛ در حالی که ضرورتی به انجام این کار نیست.

دبیر سی و ششمین کنگره رادیولوژی ادامه داد: اشعه ایجاد شده از سی تی اسکن تا صد برابر بیشتر از رادیوگرافی است  که برای سیستم بدن خطرناک است؛ همچنین هزینه سی تی اسکن نیز اقتصادی نیست.

وی تصریح کرد: به مردم توصیه می‌شود برای تشخیص کرونا اصرار به انجام سی تی اسکن ریه نکنند تا از این دستگاه به جا و به ضرورت کاری استفاده شود.

پزشکی راد با تاکید به اینکه از هر روش تصویربرداری در جایگاه مناسب و صحیح باید استفاده کرد، افزود: سی تی اسکن ریه نباید به عنوان راهی برای غربالگری کرونا در نظر گرفته شود؛ در صورت تشخیص پزشک می‌توان انجام سی تی اسکن را در دستور کار قرار داد.

 دبیر سی و ششمین کنگره رادیولوژی گفت: به علت همه گیر شدن کرونا و ایجاد موج جدید آن برگزاری سی و ششمین کنگره رادیولوژی در روزهای 13 الی 16 آبان ماه به صورت مجازی برگزار می گردد که  محوریت آن به موضوعاتی چون تصویربرداری کرونا – زنان و زایمان – اطفال – بیماری های سر و گردن و با سخنرانانی از پزشکان داخلی و خارجی خواهد بود.

وی اضافه کرد: در کنگره امسال از شهدای سلامت رادیولوژی که در حین خدمت به علت کرونا جان خود را از دست دادند تجلیل به عمل خواهد آمد.

۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۱
کد خبر: 4917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha