همه آثار موزه هنرهای معاصر به گنجینه منتقل شدند

معاون هنری وزیر ارشاد از روند بازسازی موزه هنرهای معاصر دیدن کرد. به نظر می‌رسد با انتقال تابلوها به گنجینه، بازگشایی موزه تا پایان پاییز میسر شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری فارس، موزه هنرهای معاصر تهران از اردیبهشت ۹۷ برای بازسازی تعطیل شد و قرار بود روند مرمت آن طی ۴-۵ ماه به پایان برسد. اما این تاریخ‌ها چندین مرتبه تمدید شد تا اینکه هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آخرین بار پاییز را زمان بازگشایی موزه هنرهای معاصر تهران اعلام کرد.

به نظر می‌رسد این تاریخ نهایی باشد و اگر شرایط کرونایی اجازه دهد، مشکلی در بازگشایی موزه هنرهای معاصر تهران نباشد. چرا که همه آثار به گنجینه‌های موزه منتقل شده‌اند. پیش‌تر در مردادماه که خبرنگاران از گنجینه موزه بازدید داشتند، فضای گنجینه آماده شده و منتظر انتقال آثار بود.

مظفری در آن زمان میزان پیشرفت پروژه مرمت موزه هنرهای معاصر تهران را ۹۱ درصد اعلام و عنوان کرده بود: طولانی شدن فرآیند بازسازی، خلف وعده نبوده است، بلکه به دلیل اهمیت کار و انجام کار کیفی بود.

با تکمیل گنجینه موزه، سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر ارشاد عصر روز گذشته (شنبه ۱۰ آبان) از روند بهسازی موزه بازدید کرد. در این بازدید که حمید قبادی مشاور اجرایی معاونت هنری و احسان آقایی رییس موزه هنرهای معاصر او را همراهی می‌کردند؛ مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی، برنامه‌ریزی‌های آینده پس از بازگشایی موزه را برای برگزاری نمایشگاه‌های مختلف تشریح کرد. 

موزه هنرهای معاصر تهران یکی از مهم‌ترین گنجینه‌های هنر مدرن محسوب می‌شود که دارای آثار هنری زیادی از دوره تاریخی پایان جنگ جهانی دوم تا دهه ۱۹۸۰ است. گفته می‌شود این مجموعه یکی از کامل‌ترین مجموعه‌های هنر اکسپرسیونیسم انتزاعی در جهان است که همه جنبش‌های هنری قرن ۱۹ و ۲۰ را پوشش می‌دهد، به همین دلیل از نظر ارزش،‌ میزبان آثاری است که آن را به گرانترین موزه هنرهای معاصر ایران بدل می‌کند.

در این مجموعه آثار مختلفی از دوره‌های متفاوت کاری پابلو پیکاسو وجود دارد. همچنین «نقاشی دیواری روی زمینه قرمز هندی» اثر جکسون پولاک دیگر اثر شاخص موزه است که مشهورترین کار موزه و به‌لحاظ قیمتی، گران‌ترین اثر این مجموعه است.

۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸
کد خبر: 4872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha