ایجاد شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های بازار سرمایه؛ راهکاری برای تسهیل در امور فعالان اقتصادی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: دستورالعمل ساماندهی و رسیدگی به پرونده‌های بازار سرمایه ایران از سوی رییس قوه قضاییه می‌تواند کار فعالان اقتصادی را تسهیل کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از میزان؛ جعفر قادری با اشاره به ابلاغ دستورالعمل ساماندهی و رسیدگی به پرونده‌های بازار سرمایه ایران از سوی رییس قوه قضاییه گفت: ورود دستگاه قضایی برای تسهیل در روند رسیدگی به اختلافات تجاری از جمله بازار سرمایه ایران بسیار راهگشاست.

وی تصریح کرد: در این بخش - اختلافات تجاری- حتی شاید ما نیاز به قانون نداریم و ابلاغ بسیاری ازاین گونه دستورالعمل‌ها ازسوی دستگاه قضا چاره کار کند.

قادری بیان داشت: با این حال از زمانی که آیت الله رییسی در قوه قضاییه مشغول به فعالیت شدند با توجه به اشراف و تسلطی که نسبت به مسائل وموضوعات داشته‌اند، این امر بسیار راهگشا بوده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: قطعا در بازار سرمایه هم این اختلافات تجاری وجود دارد لذا اگر بنا باشد ما درگیر طولانی شدن فرآیندهای قضایی در این بخش شویم قطعا زمان از دست می‌رود لذا ایجاد شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های بازار سرمایه پیرو این دستورالعمل اقدام قابل توجهی بود که می‌تواند کار فعالان اقتصادی را تسهیل کند.

وی تصریح کرد: ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به پرونده‌های بازار سرمایه مفید و اقدام به موقعی بود.

۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
کد خبر: 4858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha