مهدی ترابی: لطفا فیلم ها و صدای من را رو کنید

در روزهایی که پرسپولیس خودش را برای حضور در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا آماده می کرد فسخ قرارداد مهدی ترابی شوک بزرگی به کادرفنی و هواداران تیم بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ورزش سه، مهدی ترابی اما بعد از فسخ قراردادش و در برابر ابهامات و سوالات زیادی که وجود داشت سکوت کرد. او که چندی قبل به طور رسمی به تیم العربی قطر پیوست بعد از بیش از دو ماه سکوت در گفت و گویی که با همشهری ورزشی داشته درباره جدایی اش از پرسپولیس صحبت کرده است:

.
-از نحوه جدایی‌ات از پرسپولیس شروع کنیم. خیلی‌ها اعتقاد دارند جدایی‌ات شکل خوبی نداشت و باعث ناراحتی و اعتراض شدید هواداران شد. در این خصوص صحبت می‌کنی؟
به ظاهر همین است که شما می‌گویید و به شکل خوبی از پرسپولیس جدا نشدم ولی واقعیت چیز دیگری است. همیشه آنطور نیست که هرچه رسانه‌ها می‌گویند و آنطور که هواداران محترم پرسپولیس می‌گویند درست باشد، من هم نمی‌خواهم همه واقعیت‌ها را بگویم. شاید من هم از فلان آدم یا فلان مسئول ناراحت باشم ولی پرسپولیس را دوست دارم و نمی‌خواهم به هیچ عنوان پشت تیمم حرف بزنم چون اعضای تیم را مثل خانواده‌ خودم می‌دانم. مردم و هواداران عزیز پرسپولیس بهتر است این را بدانند که از حقیقت جدایی من تا دروغ‌هایی که برخی به آن دامن می‌زنند و از زبان من می‌نویسند، فاصله از زمین تا آسمان است. هر رسانه‌ای هر چیزی از زبان من نوشته، دروغ است مگر اینکه صدای من یا تصاویری از حرف زدنم داشته باشد.

.
- خیلی‌ها می‌گویند مهدی ترابی با فسخ یکطرفه قراردادش راه را برای دیگر فوتبالیست‌ها هم باز کرد تا آنها با وجود داشتن قرارداد، تیم‌هایشان را ترک کنند. این موضوع را قبول داری؟
اصلا اینطور نیست. اول این را بگویم من به‌خاطر آن 8 درصدی که همه جا اعلام کردند فسخ نکردم. من خیلی بیشتر از این طلب داشتم ولی هیچ وقت در این خصوص صحبتی در رسانه‌ها یا جاهای دیگر انجام ندادم. برخی دوست دارند بازیکنان را برابر هواداران قرار دهند و این کار را با دروغ و دامن زدن به یک سری مسائل انجام می‌دهند. این را هم بگویم که احساس کردم برخی افراد در باشگاه صحبت‌هایی که به‌صورت خصوصی با آنها انجام دادم را با اغراق تحویل فضای مجازی می‌دهند که این کار قشنگی نیست. آنها می‌خواهند بازیکنان را برابر هواداران قرار دهند. من اگر دنبال پول بودم می‌توانستم قبل از بازی با سایپا (آخرین بازی لیگ) و  یا قبل از دربی قراردادم را فسخ کنم و به همین قطر بیایم. آن زمان پیشنهاد خیلی بهتری از تیم الدوحیل داشتم که همه هم در جریان قرار گرفته بودند. من فقط به‌خاطر اینکه دوست داشتم در پرسپولیس بمانم، آن زمان به قطر نیامدم. من قبل از بازی با سایپا می‌توانستم قراردادم را فسخ کنم که این کار را نکردم ولی هیچ وقت به‌خودم اجازه نمی‌دهم سر هواداران پرسپولیس که همیشه حمایتم کردند منت بگذارم.

.
-توضیح می‌دهی که چگونه و چرا قراردادت را فسخ کردی؟
این موضوع هم به‌صورت واقعی بیان نشد. فکر می‌کنم حدود 2 یا 3ماه قبل به باشگاه نامه فرستادم که قراردادم قبل از بازی با سایپا می‌تواند فسخ شود ولی باشگاه از این نامه هیچ‌جا صحبت نکرد. این نامه در باشگاه است و می‌توانند آن را منتشر کنند. باشگاه عکس‌العملی در مورد این نامه نشان نداد. من حتی یک روز هم مدیر برنامه‌هایم را به باشگاه فرستادم تا حضوری با مسئولان پرسپولیس بگوید که با توجه به بند فلان، قرارداد ترابی فسخ می‌شود و مراقب باشید این اتفاق رخ ندهد. البته بحث من پول نبود و فقط انتظار احترام را داشتم که این احترام را ندیدم.

-برخی از بازیکنان ایرانی در این سال‌ها با وجود پیشنهاد از تیم‌های عربی، ترجیح دادند با پول کمتر به اروپا بروند. تو چرا این کار را نکردی؟ آیا پیشنهادی از اروپا نداشتی؟
پیشنهاد بود ولی فقط در فکر و ذهن من این بود که از پرسپولیس جدا نشوم ولی اتفاقات را طوری رقم زدند که جدا شوم. آن پیشنهادی که قبل از اتمام لیگ رسید خیلی بهتر بود و می‌توانستم همان زمان جدا شوم ولی ماندم تا ببینم باشگاه چه تصمیمی می‌گیرد که درنهایت این اتفاقات رخ داد.

.
-تو گفتی پیشنهاد اروپایی داشتی ولی توضیح زیادی در این خصوص ندادی؟
پیشنهاد بود ولی به مدیر برنامه‌هایم گفتم که دوست دارم در پرسپولیس بمانم و در آن مقطع نمی‌خواستم جدا شوم. به هر حال قسمت این بود که بمانم.

.
-نقل قولی از تو در یکی از روزنامه‌ها منتشر شد که قرار است پول بند آزادسازی را که در قراردادت با پرسپولیس گنجانده شده بود را خودت به این باشگاه بدهی. این موضوع حقیقت دارد؟

این هم دقیقا از همان شیطنت‌های رسانه‌ای است که به آن اشاره کردم. این شیطنت هدفمند است و می‌خواهند به هواداران و مردم القا کنند که من به باشگاه بدهکار هستم ولی اینطور نیست و من به باشگاه پرسپولیس بدهکار نیستم. حتی مبلغ خیلی زیادی هم از پرسپولیس طلب دارم ولی متأسفانه برخی شیطنت می‌کنند. ما قرار بود در مورد این طلب با باشگاه صحبت کنیم ولی اینطور شیطنت کردند که اصل قشنگ نبود.

.
-دوست نداشتی بمانی و با پرسپولیس قهرمان آسیا شوی؟
آنهایی که از نزدیک مرا می‌شناسند، به خوبی می‌دانند که چقدر دوست داشتم بمانم ولی اتفاقات را طوری رقم زدند که من جدا شوم. الان در پرسپولیس نیستم ولی دلم با این تیم است. دوست دارم این تیم قهرمان آسیا و لیگ برتر شود. پرسپولیس واقعا در بازی‌های آسیایی نشان داد که کیفیت فنی بالایی دارد.

-پرسپولیس بازیکنان زیادی را از دست داده و برای فینال آسیا چند محروم هم دارد. فکر می‌کنی در این شرایط پرسپولیس قهرمان آسیا شود؟
پرسپولیس به بازیکن خاصی متکی نیست و بازیکنان جدیدی هم گرفته که همه باکیفیت هستند. قطعا با این تیم خوب و با تلاش بچه‌ها و کادر، می‌توانند دوباره برای کشور افتخار کسب کنند. امیدوارم پرسپولیس با دعای مردم قهرمان آسیا شود.

.
-درخصوص رسول‌پناه که با حاشیه‌های زیادی از پرسپولیس جدا شد چه صحبتی داری؟
من در مورد آقای رسول‌پناه صحبتی ندارم و نمی‌خواهم همه مسائل را باز کنم. شاید یک روز بیشتر درخصوص این مسائل صحبت کنم.

.
-حتما می‌دانی که هواداران پرسپولیس به‌شدت از شجاع خلیل‌زاده هم ناراحت هستند؟
شجاع در پرسپولیس خیلی زحمت کشید و هر وقت بازی کرد کم نگذاشت. من نمی‌توانم شجاع را قضاوت کنم و او قطعا در مورد تصمیمی که گرفته است، توضیح خواهد داد.

.

-چرا پروسه عقد قراردادت با العربی تا این حد طولانی شد؟ آیا این خبر حقیقت داشت که تیم قطری برای عقد قرارداد با تو تردید داشت؟
اصلا اینطور نبود و در این زمینه هم شیطنت شد. من بعد از حضور در قطر باید 2هفته در قرنطینه می‌ماندم و لیگ قطر هم تعطیل شده بود. هیچ مشکلی وجود نداشت و من حتی با تیم تمرین می‌کردم.

.
-حتما می‌دانی قدرت تیم شما در سطح الدوحیل و السد نیست. فکر می‌کنی بتوانی در العربی خودت را نشان دهی؟
همه تلاشم را می‌کنم که عملکرد خوبی داشته باشم و نماینده خوبی برای فوتبال ایران و پرسپولیسی‌ها باشم. دوست دارم با عملکرد خوبم باعث سربلندی پرسپولیسی‌ها باشم که همیشه حمایتم کردند. کیفیت فنی تیم هم خوب است و امیدوارم قدرت تیم خودمان را نشان دهیم.

.
-در بازی آخر العربی مصدوم هم شدی. مصدومیتت جدی است؟
فکر نمی‌کنم. کشاله‌ام کمی کش آمده و فکر می‌کنم به 2تا 3هفته زمان نیاز دارم تا به میادین برگردم.

۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
کد خبر: 4828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha