برتری شیائومی بر اپل در بازار جهانی فروش موبایل

​​​​​​​آمار فروش موبایل درسه ماهه سوم ۲۰۲۰ میلادی نشان می دهد شرکت چینی شیائومی از اپل جلوزده و در رده سوم پرفروش ترین موبایل های جهان قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از گیزموچاینا، شرکت آمریکایی IDC که در حوزه تحلیل اطلاعات بازار فعال می کند، جدیدترین گزارش خود از فروش موبایل در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ میلادر را منتشر کرده است.

 این گزارش نشان می دهد شرکت کره ای سامسونگ همچنان موقعیت برتر خود در این بازار را حفظ کرده است.

طبق اطلاعات منتشر شده در سه ماهه سوم سال جاری میلادی کل محموله های فروخته شده موبایل ۱.۳ درصد کمتر از همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۹ است. البته این آمار بهتر از پیش بینی های کارشناسان است. همچنین باید توجه داشت به دلیل ادامه همه گیری کووید۱۹، برخی کشورها همچنان در وضعیت قرنطینه هستند.

در این سه ماهه حدود ۳۵۳.۶ میلیون موبایل فروخته شده است.  البته IDC پیش بینی می کرد  میزان موبایل های فروخته شده در این بازه ۹ درصد کاهش یابد، اما آمار ارائه شده بهتر از تخمین ها است.

همچنین از کل بازار فروش موبایل ۲۲.۷ درصد به سامسونگ تعلق دارد. این شرکت کره ای در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ میلادی ۸۰.۴ میلیون دستگاه موبایل فروخته است. این رقم نشان دهده ۲.۹ درصد رشد نسبت به سال گذشته است.

هواوی با فروش ۵۱.۹ میلیون دستگاه، ۱۴.۷ درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص داد و در رده دوم قرار گرفت.  اما در مقایسه سالانه، میزان موبایل های فروخته شده این شرکت ۲۲ درصد کمتر از  همین بازه زمانی در ۲۰۱۹ میلادی است.

 هرچند هواوی با کاهش فروش محصولاتش روبرو است اما یک شرکت چینی دیگر رشد قابل توجهی داشته است. شیائومی با کنار زدن اپل، به سومین برند بزرگ موبایل در جهان تبدیل شده  و ۱۳.۱ درصد از سهم بازار در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ را به خود اختصاص داده است. این شرکت در بازه مذکور ۴۶.۵ میلیون دستگاه موبایل فروخته است.  همچنین فروش موبایل های این شرکت ۴۲ درصد رشد کرده است که دلیل اصلی آن افزایش تقاضا برای موبایل های ارزان قیمت و میان رده به خصوص در کشورهای  در حال توسعه مانند هنداست.

اپل با اختصاص ۱۱.۸ درصد و ویوو با ۸.۹ درصد از سهم بازار موبایل جهانی، به ترتیب در رده های چهارم و پنجم قرار گرفتند. در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ میلادی،اپل  ۴۱.۶ میلیون آیفون و ویوو۳۱.۵ میلیون موبایل فروخته اند.

۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 4716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha