تصمیم شورای رقابت تاثیری در بازار خودرو ندارد/ فروشنده بیش از خریدار است/ قیمت خودرو ۱۰ درصد دیگر کاهش یافت

نایب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران اظهار داشت: قیمت خودروهای خارجی کاهش داشته و خودروهای داخلی نیز نسبت به دو هفته گذشته بیش از ۱۰ درصد کاهش دارد، اما باز خریداری ندارد.

نعمت‌الله کاشانی نسب، نایب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران در مورد تاثیر تصمیم شورای رقابت مبنی بر افزایش سه ماه یک بار قیمت خودرو در خودروسازی‌ها بر بازار امروز خودرو اظهار داشت: بازار به طور کل راکد است و هیچگونه خرید و فروشی انجام نمی‌شود، تصمیم شورای رقابت نیز در بازاری که این مقدار راکد است نمی‌تواند تاثیری بگذارد. 

وی افزود: نسبت به هفته گذشته قیمت دلار کاهش داشته است، این موضوع روی همه کالاها از جمله خودرو تاثیر می‌گذارد. رکود بازار نیز به علت همین موضوع پایین آمدن قیمت دلار است، عرضه وجود دارد اما تقاضایی نیست و خریداری ندارد. 

کاشانی‌نسب در مورد میزان این کاهش قیمت تصریح کرد: قیمت خودروهای خارجی خیلی پایین آمده و خودروهای داخلی نیز نسبت به دو هفته گذشته، بیش از ۱۰ درصد کاهش داشته اما باز خریداری ندارد. قیمت روز را نمی‌توان تعیین کرد چراکه اصلا خرید و فروشی انجام نمی‌شود. نه ماشین ایرانی و نه خارجی خرید و فروش نمی‌شود. 

نایب رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو اضافه کرد: تا زمانی که قیمت دلار تثبیت شود و روی نرخ ثابتی بایستد نمی‌توان قیمتی اعلام کرد. خوشبختانه الان قیمت دلار در حال کاهش است، یعنی بانک مرکزی تقریبا قیمت دلار را کنترل می‌کند. اگر این وضع ادامه پیدا کند نه تنها روی خودرو بلکه بر دیگر کالاها هم تاثیرگذار است و قیمت‌ها را کاهش می‌دهد. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ممکن است دلال‌ها که با قیمت قبل خودرو خریده‌اند و می‌خواهند ضرر نکنند همان قیمت‌های قبل را اعلام کنند اما خرید و فروشی انجام نمی‌شود.

انتهای پیام/

۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 4708
منبع: ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha