انگلیس سفیر ایران را احضار کرد

وزارت خارجه انگلیس مدعی شد که سفیر کشورمان را در ارتباط با پرونده یک مجرم امنیتی بازداشتی در ایران احضار کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه انگلیس شامگاه پنج‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای در وب‌سایت خود مدعی شد که سفیر ایران را در ارتباط با پرونده یک مجرم امنیتی بازداشتی در ایران احضار کرده است.

در این بیانیه آمده است: «حمید بعیدی نژاد»، در پی انتشار گزارش‌ها مبنی بر فراخوانده شدن مجدد «نازنین زاغری راتکلیف» به دادگاه، احضار شده است.

«توماس درو»، مدیر دفتر امور خاورمیانه‌ای وزارت خارجه انگلیس می‌گوید که در دیدار با سفیر کشورمان ضمن اعلام «نگرانی عمیق انگلیس درباره روند پرونده نازنین زاغری»، خواستار «پایان دادن ایران به بازداشت‌های خودسرانه» شده است.

در ۲۶ خردادماه سال ۱۳۹۵ نازنین زاغری راتکلیف تبعه ایرانی-انگلیسی به اتهام اخلال و شبکه‌سازی برای اجرای اهداف بیگانگان در ایران بازداشت شد. از روز بازداشت وی، انگلیسی‌ها چه رسانه‌ها و چه دیپلمات‌های این کشور با «بی‌گناه» دانستن او تلاش زیادی برای آزادی وی انجام داده‌اند.

رسانه‌ها و مقامات انگلیسی در حالی تلاش دارند نازنین زاغری را فردی بی‌گناه نشان دهند که «بوریس جانسون»، نخست وزیر فعلی و وزیر خارجه سابق این کشور اواخر سال ۲۰۱۷ در پارلمان انگلیس در توضیح پرونده نازنین زاغری، گفت که این فرد برای آموزش خبرنگاران به ایران سفر کرده است.

پیش از این گاف بزرگ جانسون، مقامات انگلیس تأکید می‌کردند سفر نازنین زاغری به ایران تفریحی و شخصی بوده است.

دولت انگلیس پیش از این «نازنین زاغری» را تحت «حمایت دیپلماتیک» قرار داد تا از این طریق فشارها را برای آزادی او افزایش دهد.

نازنین زاغری به دلیل جرایم امنیتی در ایران محاکمه و به ۵ سال زندان محکوم شد و هم اکنون در حال گذراندن دوران محکومیت خود است.

۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۰
کد خبر: 4580

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha