مقایسه صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله «ETF»

صندوق‌های ETF «سهامی» طی هفته گذشته به طور متوسط با کاهش ۸.۸درصدی قیمت مواجه شدند. صندوق‌های مبتنی بر طلا با وجود افت ۶.۳درصدی ازش ذاتی آن‌ها، تنها ۱.۵درصد قیمتشان کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از اقتصاد آنلاین؛ صندوق‌های معامله‌پذیر «سهامی» و «مختلط» در هفته‌ای که گذشت به طور متوسط ۸.۸درصد افت قیمت را تجربه کردند و خالص ارزش دارایی‌های آن‌ها ۵.۹درصد کاهش یافت، این در حالی بود که شاخص کل بورس افت ۸.۷درصدی را به ثبت رساند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام

بیشترین بازدهی هفتگی مربوط به صندوق آرمان سپهر آشنا (آسام) با ثبت ۶.۲درصد افت قیمت بود و NAV این صندوق تنها ۴.۱درصد کاهش یافت. بهترین عملکرد هفتگی مربوط به صندوق آسمان آرمانی سهام (آساس) و سپهر اندیشه نوین (صنوین) بود به طوری که NAV آن چهار درصد کاهش یافت.

بیشترین سقوط قیمت صندوق‌های قابل معامله در این هفته به صندوق آوای معیار اختصاص داشت. صندوق «آوا» که قیمت آخر هفته قبل آن ۰.۱درصد بالاتر از NAV ابطال بود، با افت ۱۳.۹درصدی قیمت مواجه شد. همچنین صندوق «آوا» را می‌توان ارزان‌ترین صندوق در شروع هفته بعد نام برد زیرا قیمت نهایی ۹.۳درصد زیر قیمت تئوریک آن است.
صندوق‌های مبتنی بر سکه طلا

در طول هفته جاری صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا به طور میانگین کاهش ۱.۵درصدی برای سرمایه‌گذاران خود به همراه داشتند، به موازات آن گواهی سپرده یک روزه سکه طلای بانک رفاه ۶.۵درصد افت قیمت داشت و ۴.۷درصد پایین‌تر از قیمت سکه بازار آزاد به معاملات این هفته خود پایان داد.

صندوق ETF پشتوانه سکه طلای کیان (گوهر) بیشترین بازدهی (۳.۵درصد) گروه صندوق‌های مبتنی بر طلا را به دست آورد. صندوق پشتوانه سکه طلای زرافشان (زر) نیز که حباب منفی ۱۲.۴درصدی داشت همچنان بیشترین انحراف قیمت را در بین صندوق‌های قابل معامله در اختیار دارد.

انتهای پیام./

۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
کد خبر: 4545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha