در آینده نزدیک از اوج‌گیری تولید نفت آمریکا خبری نیست

وزیر انرژی آمریکا اعلام کرد که انتظار ندارد تولید نفت آمریکا به زودی به سطح پیشاکرونا برسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تولید نفت آمریکا در فوریه پیش از این که شیوع ویروس کرونا باعث افت شدید تقاضا شود، به حدود ۱۳ میلیون بشکه در روز صعود کرده بود.

دن برویت، وزیر انرژی آمریکا در کنفرانس مجازی "مجمع انرژی هند" که از سوی آی اچ اس سراویک بر پا شد، گفت: ما هنوز تقاضا برای تولید نداریم و از ذخایری استفاده می کنیم که در دوران بحران کرونا انباشته شده اند.

تولید نفت آمریکا در حال حاضر حدود ۱۱ میلیون بشکه در روز است و برویت پیش بینی کرد که سال میلادی آینده اندکی افزایش پیدا می کند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا که بخش آمار مستقل وزارت انرژی این کشور است، ماه جاری پیش بینی کرد تولید نفت آمریکا در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ به ۱۱.۲ میلیون بشکه در روز می رسد.

برویت گفت: انتظار ندارم تولید نفت در آینده خیلی نزدیک به ۱۳ میلیون بشکه در روز بازگردد.

وزیر انرژی آمریکا همچنین احتمال این که اتحادیه اروپا استانداردهای آلایندگی را برای واردات گاز طبیعی مایع از آمریکا و سایر تولیدکنندگان وضع کند را اندک شمرد و گفت: چنین چشم اندازی تحت بررسی قرار دارد.

دولت فرانسه هفته گذشته از گروه نیروی انرژی خواست امضای قرارداد چند میلیارد دلاری واردات LNG آمریکا را به دلیل نگرانی از پیامدهای محیط زیستی این توافق متوقف کند. این اقدام نشان دهنده نگرانی نسبت به واکنش اروپایی به سیاست نفوذ انرژی ترامپ یا حداکثر کردن تولید نفت، گاز و زغال سنگ آمریکا و همزمان تسهیل مقررات محیط زیستی است.

بر اساس گزارش رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد ذخایر نفت این کشور در هفته منتهی به ۲۳ اکتبر، با افزایش تولید به ۱۱.۱ میلیون بشکه در روز، ۴.۳ میلیون بشکه رشد کرده و به ۴۹۲.۴ میلیون بشکه رسیده است.

۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
کد خبر: 4541
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha