بایدن در صورت راهیابی به کاخ سفید تمدید تعرفه بر چین را بررسی می‌کند

مشاوران ارشد جو بایدن بر این باورند که نامزد دموکرات انتخابات آمریکا در صورت پیروزی به سرعت با متحدان ایالات متحده درباره تعرفه‌های تجاری علیه چین مشورت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از رویترز، ۲ مشاور ارشد بایدن در مصاحبه‌ای تأکید کردند که جو بایدن نامزد دموکرات ریاست‌جمهوری در صورت پیروزی در انتخابات ۳ نوامبر پیش از تصمیم‌گیری درباره تعرفه‌های تجاری علیه چین، به سرعت با متحدان ایالات متحده مشورت و رایزنی خواهد کرد.

مشاوران بایدن افزودند: جو بایدن به دنبال دستیابی به یک اهرم فشار جمعی است تا موضع خود را علیه پکن تقویت کند. بایدن اشتباهات دونالد ترامپ در اعمال تعرفه‌های تجاری سنگین علیه اروپا و کانادا را تکرار نخواهد کرد، چرا که این کشورها متحدان اصلی و کلیدی آمریکا به شمار می‌روند.

جفری پریسکات مقام سابق سیاست خارجی دولت اوباما در این باره گفت: شکست سیاست‌های دولت ترامپ موجب تنها شدن واشنگتن شده است.

مشاوران ارشد بایدن به این مسئله اشاره نکرده‌اند که آیا نامزد دموکرات ریاست‌جمهوری آمریکا در صورت پیروزی در انتخابات حاضر است تعرفه‌های تجاری چین را لغو کند یا نه، تعرفه‌هایی که موجب جنگ تجاری شدید بین دو اقتصاد بزرگ جهان شده است.

اختلافات تجاری یکی از عوامل اصلی تشدید تنش‌ها بین آمریکا و چین و کاهش همکاری‌ها و روابط دو کشور به پایین‌ترین سطح در دهه‌های اخیر به شمار می‌رود.

چین یکی از مهم‌ترین موضوعات سیاست خارجی در رقابت‌های انتخاباتی ۲۰۲۰ آمریکا بوده است. ترامپ بارها مدعی شده است که بایدن رویکرد به مراتب ملایم‌تری نسبت به چین خواهد داشت.

بایدن این ادعاها را تکذیب کرده و گفته است که رویکرد سخت‌گیرانه‌تری در قبال چین خواهد داشت و از ابزارهای شدیدتری علیه چین استفاده خواهد کرد ولی تنها به شرطی که این اقدامات کارساز و مؤثر باشد.

۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
کد خبر: 4524
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha