بانک بریکس ۱۰ میلیارد دلار کمک کرونایی در نظر گرفت

روسیه می‌گوید که بانک توسعه جدید اتحاد بریکس ۱۰ میلیارد دلار کمک اضطراری برای مقابله با کرونا در نظر گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از راشا تودی، نماینده روسیه در ششمین مجمع پارلمانی بریکس گفت بانک توسعه جدید (NDB) بریکس کارآمدی مالی بالایی طی بحران کرونا از خود نشان داده است.

رئیس دومای دولتی روسیه که ریاست این رویداد مجازی را از طریق یک ویدئو کنفرانس در روز سه‌شنبه برعهده داشت گفت حدود ۶۰ پروژه به ارزش کل ۲۰ میلیارد دلار در کشورهای عضو بریکس تصویب شده است.

بانک توسعه جدید به شیوه‌ای کاملاً به‌موقع و مؤثر در برابر همه‌گیری ویروس کرونا عکس‌العمل نشان داده و ایجاد یک مکانیسم مخصوص وام‌دهی جهت مقابله با تأثیرات همه‌گیری ویروس کرونا را اعلام کرده است. به گفته والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه، در کل ۴ میلیارد دلار برای پروژه‌های کمک به بهبود اقتصادهای بریکس اختصاص داده شده است و کل بسته کمکی بیشتر از ۱۰ میلیارد دلار خواهد بود.

این بانک در ماه آوریل تسهیلات کمک اضطراری به رفع نیازهای کشورهای عضو را تأسیس کرد. از وام‌های اضطراری برای تأمین مالی هزینه‌های مستقیم مربوط به مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا یا حمایت از اقدامات دولت در مورد بهبود اقتصادی استفاده می‌شود.

بانک توسعه جدید که مقر آن در شانگهای است، در ۲۰۱۴ تأسیس شد و تأمین مالی پروژه‌های زیرساختی و توسعه پایدار را در اقتصادهای نوظهور برعهده دارد. کشورهای عضو بریکس عبارت‌اند از چین، روسیه، برزیل، هند و آفریقای جنوبی.

۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
کد خبر: 4475
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha