انتقاد از اعمال محدودیت های سختگیرانه بر سینما و سینماگران/سینما نابود شده است!

سید جواد هاشمی با بیان اینکه جشنواره‌های فیلم می‌توانند با رعایت پروتکل‌ها به صورت فیزیکی برگزار شوند از اعمال محدودیت‌های سختگیرانه بر سینما و سینماگرها انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد ، این کارگردان و بازیگر که در جشنواره فیلم کودک و نوجوان با فیلم «تورنادو ۲» حضور داشت،  در گفت‌وگویی با ایسنا درباره تجربه شرکت در این رویداد نیمه آنلاین بیان کرد: جشنواره کودک معمولاً در همه زمینه‌ها پیش مرگ جشنواره‌های دیگر است و اصولاً کودکان با این که خیلی گناه دارند، اما متاسفانه در این طور موارد قربانی می‌شوند تا چیزی امتحان شود و ببینیم چه جوابی می‌گیریم. در حالی که فکر می‌کنم خیلی راحت می‌شد این جشنواره را فیزیکی برگزار کرد و با رعایت پروتکل‌ها می توانستند شرایط را خیلی بهتر از این که دیدیم، پیش ببرند.

او افزود: من در نشست نقد و بررسی فیلم خودم هم اعتراض کردم که باید جشنواره‌ها فیزیکی برگزار شوند و گفتم چطور جلوی فعالیت هواپیماها که با آن سقف کوتاه مردم نزدیک به هم هستند یا رستوران که بدون ماسک می‌نشینند گرفته نمی‌شود؟ چطور همه چیز به راه است و تنها جایی که تعطیل است و سختگیری می‌شود، سینما است؟

هاشمی ادامه داد: در این شرایط باید گفت که سینما نابود شده است. سینما مظلوم‌ترین تشکل فرهنگی و هنری و اقتصادی جامعه است.

او در پاسخ به اینکه آیا برای اکران فیلم خود برنامه‌ای دارد؟ گفت: برنامه‌ریزی را باید مدیریت سینمایی کشور انجام دهد اما آیا اصلا مدیریت سینمایی کشور برنامه‌ریزی دارد؟ واقعا ما سینماگرها چه گناهی کرده‌ایم؟ همین روزها که نامه‌ای توسط تعدادی از دوستان تهیه شد، خواهش کردم اسم مرا هم به آن اضافه کنند چون الان یکسال است که سینمادارها پول ما را نمی‌دهند. ما چطور باید زندگی کنیم؟ چه کسی به فکر ماست؟ من فیلمی را دو سال قبل ساختم که هنوز اکران نشده است. آن موقع چهار میلیارد تومان برایش هزینه کردیم. این در حالی است که با آن چهار میلیارد می‌شد ساختمانی خرید که الان ۴۰ میلیارد شده ولی فیلم مرا را به همان  نصف قیمت تولید نمی‌خرند. 

کارگردان فیلم «آهوی پیشونی سفید» در پایان با اشاره دوباره به جشنواره‌ها، گفت: ما یا باید قبول کنیم با کرونا زندگی خود را ادامه ‌دهیم یا قبول نکنیم. اگر قبول می‌کنیم پس می‌دانیم ممکن است کرونا به این زودی تمام نشود و شاید باید تا آخر عمر مثل سرماخوردگی و آنفولانزا با آن کنار بیاییم. مگر آنفولانزا در این سال‌ها کم جان مردم را گرفته است؟ منتها چون آماری از آن منتشر نمی‌شد جدی نمی‌دانستیم. به همین دلیل فکر می‌کنم جشنواره‌ای مثل فجر هم می‌تواند با ملاحظاتی برگزار شود ولی این سخت‌گیری‌ها نباید فقط برای سینما باشد.

۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
کد خبر: 4458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha