تعیین شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های بازار بورس اقدامی راهگشاست

نماینده مردم تهران با اشاره به ابلاغ دستورالعمل ساماندهی و رسیدگی به پرونده‌های بازار سرمایه ایران از سوی رییس قوه قضاییه گفت: مسئله بازار سرمایه جز مسائل مهم اقتصادی کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از خبرگزاری دانشجو؛ سید نظام موسوی عضو کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به ابلاغ دستورالعمل ساماندهی و رسیدگی به پرونده‌های بازار سرمایه ایران از سوی رییس قوه قضاییه گفت: آیت الله رئیسی با صدور این دستورالعمل قدم و گام مثبتی در راستای پرونده‌های بازار بورس ایران برداشته‌اند، اینکه قرار است شعب ویژه‌ای در رابطه با رسیدگی به پرونده‌های بازار بورس تعیین شود امری مناسب و صحیح است و امیدوارم این اقدام راهگشا باشد.

سید نظام الدین موسوی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل ساماندهی و رسیدگی به پرونده‌های بازار سرمایه ایران از سوی رییس قوه قضاییه گفت: مسئله بازار سرمایه جز مسائل مهم اقتصادی کشور است.

وی افزود: طی ماه‌های اخیر بسیاری از مردم نسبت به فرآیندهای موجود در بازار سرمایه دغدغه و گلایه‌های زیادی داشته اند که همواره مطرح و از سوی نمایندگان پیگیری شده است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه بعضا برخی از مردم در بازار سرمایه دچار ضرر و زیان شده اند گفت: بخش عمده‌ای از مسائل موجود در بازار سرمایه نیاز به چارچوب‌ها و مقررات قانونی دارد لذا ممکن است در این ابهامات مسائلی وجود داشته باشد که نیاز به ورود بخش قضایی کشور به این بازار احساس شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس اظهار داشت: رییس قوه قضاییه با صدور این دستورالعمل قدم و گام مثبتی در راستای پرونده‌های بازار بورس ایران برداشته‌اند البته رویکرد فعلی رییس قوه قضاییه در گذشته هم همینطور بود چرا که آیت الله رییسی نسبت به قانون‌مند کردن بسیاری از حوزه‌ها دغدغه مندند. اینکه قرار است شعب ویژه‌ای در رابطه با رسیدگی به پرونده‌های بازار بورس تعیین شود امری مناسب و صحیح است و امیدوارم این اقدام راهگشا باشد.

وی بیان داشت: نکته خوبی که رییس قوه قضاییه معمولا بر آن تاکید دارند این است که ما باید در واقع از بازار سرمایه و تولید دفاع کنیم لذا وجه ورود ایشان به حوزه‌های اقتصادی همواره وجه سلبی نبوده و بلکه وجه ایجابی و دفاعی و صیانتی دارد.

موسوی تاکید کرد: معمولا ورود آیت الله رئیسی به موضوعات و صدور ابلاغیه‌ها به نحوی است که کسانی که در حوزه‌های اقتصادی اقدام درستی انجام داده اند از این دستور العمل‌ها بهره برده و تقویت شوند. البته این نگاه تابعی از نگاه مقام معظم رهبری در راستای جهش و تقویت تولید است.

عضو کمیسیون اصل نود اظهار داشت: به نظر بنده دستورالعمل ساماندهی و رسیدگی به پرونده‌های بازار سرمایه هم موجب امیدواری سرمایه گذاران بازار سرمایه خواهد شد و هم می‌تواند از بروز حواشی در این بازار جلوگیری کند.

وی بیان داشت: به نظر بنده ابلاغ این دستورالعمل بسیار به موقع صادر شده و می‌تواند موجب آرامش بخشی به مردم باشد.

۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
کد خبر: 4428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha