تزریق ۱۰۰ هزار تن روغن خام به کارخانه‌ها/ تب بازار روغن از هفته آینده فروکش می‌کند

در روزهای اخیر بازار با کمبود و گرانی روغن خوراکی مواجه شده است. دلیل اصلی مشکلات عرضه و گرانی این کالا عدم تأمین ارز توسط بانک مرکزی جهت واردات روغن خام و همچنین عدم عرضه آن به میزان مورد نیاز توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران عنوان شد. اما امروز انجمن صنایع روغن از تزریق ۱۰۰ هزار تن روغن خام به کارخانه‌ها توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران خبر داد که می‌تواند تب بازار این کالای اساسی را بگیرد.

 گروه صنعت پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد،؛ در روزهای اخیر کمبود و گرانی روغن خوراکی از موضوعات مورد بحث مردم شده است. عدم تأمین ارز توسط بانک مرکزی جهت واردات روغن خام و عدم عرضه آن به میزان مورد نیاز توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران از مهمترین دلایل مشکلات اخیر در بازار روغن عنوان می‌شود. اما امروز امیرهوشنگ بیرشک، دبیر انجمن صنفی صنایع روغن، در گفت‌وگو با ایلنا از رفع مشکلات پیش آمده در این بازار با تزریق ۱۰۰ هزار تن روغن خام به کارخانه‌ها توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران به کارخانه خبر داد.

وی ادامه داد: همچنین مشکل تخصیص ارز توسط بانک مرکزی برای واردات روغن خام نیز در حال حل شدن است و به زودی روغن‌های خام دپو شده در گمرک ترخیص می‌شود.

بیرشک تاکید کرد: به رغم آنکه میزان واردات روغن خام در ۶ ماهه اول سال نسبت به مدت مشابه سال از ۸۰۰ هزار تن به ۴۰۰ هزار تن کاهش داشته، اما میزان ذخایر ما در وضعیت مطلوبی برای تامین نیاز داخلی قرار دارد.

وی میزان نیاز سالانه روغن خوراک کشور را یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن عنوان کرد و افزود:  در ۷ ماهه نخست سال بالغ بر ۹۵۰ هزار تن روغن مورد نیاز مصارف خانگی و صنعت تولید و عرضه شده است.

گفتنی است؛ سال گذشته ۲ میلیون تن روغن خوراکی توسط کارخانه‌های روغن تولید و به بازار عرضه شد که ۴۰۰ هزار تن بیش از نیاز سالانه مصرف کشور بود.

انتهای پیام/

۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 4412
منبع: ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha