تامین پایدار یک پنجم آب شرب تهران

معاون امور آب و انرژی وزیر نیرو از تامین تضمین شده و پایدار یک پنجم از آب شرب مورد نیاز مناطق غربی تهران با بهره برداری از تصفیه خانه ششم تهران خبر داد.

 گروه صنعت پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تامین پایدار یک پنجم آب شرب تهران با راه اندازی تصفیه خانه ششمبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ آقای قاسم تقی زاده خامسی در بازدید از تصفیه خانه ششم تهران با بیان اینکه آب شرب مناطق ۵,۹,۱۸,۲۲ و ۲۱ تهران از این تصفیه خانه تامین خواهد شد افزود: طبق پیش بینی‌های انجام شده در سال جاری، استان تهران حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب شرب برای مصرف نیاز دارد که ۲۵۰ میلیون مترمکعب آن در تصفیه خانه ششم تهران تامین خواهد شد.

وی با اشاره به احداث تونل ۳۰ کیلومتری برای انتقال آب سد کرج به تصفیه خانه گفت: این آب یک دوم ec و یک دهم کدورت آب فعلی تهران را دارد بنابراین وارد مدار شدن این تصفیه خانه سبب افزایش متوسط کیفیت آب تهران خواهد شد.

معاون امور آب و انرژی وزیر نیرو با بیان اینکه این تصفیه خانه ۷.۵ مترمکعب آب سد کرج را در هر ثانیه به تصفیه خانه منتقل می‌کند ادامه داد: با بهره برداری از این تصفیه خانه مشکلات موجود در تامین آب شرب مناطق غربی تهران به ویژه در منطقه ۲۲ شهرداری برطرف خواهد شد.

تقی زاده خامسی با اشاره به همکاری شورای شهر تهران در تکمیل این پروژه گفت: این پروژه بیش از ۱۰ سال به دلیل نبود اعتبار، در انتظار تکمیل شدن و به بهره برداری رسیدن است.

انتهای پیام/

۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 4400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha