تگزاس برای آشوب پساانتخاباتی آماده می‌شود

تگزاس برای جلوگیری از هرگونه آشوب مدنی پس از انتخابات سه نوامبر آماده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تگزاس برای اعزام ۱۰۰۰ نیرو به پنج شهر مهم در سراسر این ایالت به منظور «جلوگیری از هرگونه آشوب مدنی» پس از انتخابات سه نوامبر آماده می‌شود. فروشگاه‌ها در واشنگتن دی‌سی هم پنجره‌هایشان را با تخته محافظ می‌پوشانند.

ژنرال جیمز براون از گارد ملی تگزاس به اکسپرس نیوز گفت: این اقدام با هدف حمایت از نیروهای محلی است، همان‌طور که ما در گذشته برای جلوگیری از وقوع هرگونه آشوب مدنی در شهرهای مختلف درون تگزاس نیرو مستقر کردیم.

بر اساس اعلام گارد تگزاس، نیروهای پشتیبان به شهرهای هیوستون، دالاس، فورت ورث، آستین و سن آنتونیو در این ایالت اعزام می‌شوند.

در همین حال، ساختمان‌های تجاری در نزدیکی کاخ سفید از روز دوشنبه برای پوشاندن پنجره‌هایشان با تخته‌های چوبی و جلوگیری از وارد آمدن خسارت‌های ناشی از اعتراضات مردمی اقدام کرده‌اند. در ایالت واشنگتن تا ۳۰۰ سرباز گارد ملی برای کنترل ناآرامی مدنی تحت آموزش قرار دارند.

در نیویورک سیتی هم تدابیر مشابهی در دستور کار است و اداره پلیس نیویورک‌ سیتی هر روز در حال آموزش نیروهاست و در حال استقرار صدها پلیس پشتیبان است.

اف‌بی‌آی و مقام‌های محلی در چندین ایالت هم در حال برگزاری مانور هستند و بدترین سناریوها را مدنظر دارند تا در صورت انتشار گزارش‌هایی از خشونت و ارعاب رأی دهندگان در آستانه انتخابات، هماهنگی را ارتقا دهند.

آمریکایی‌های بیمناک از درگیری‌های پس از انتخابات ۱۳ آبان به نحو بی‌سابقه‌ای در حال خرید سلاح و تهیه آذوقه و اقلام بهداشتی هستند.

۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
کد خبر: 4361
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha