وحشت دلالان از سلطان عمان/ تنفس مصنوعی به دلار نتیجه می‌دهد؟

سفر امروز سلطان عمان به تهران، ولوله‌ای در بین سفته‌بازان بازار ارز راه انداخته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایبِنا؛ از چهارشنبه هفته قبل که سفر پادشاه عمان به ایران رسانه‌ای شد، فضای ریزشی بازار ارز تشدید گردید و هم‌زمان معامله‌گران بازار ارز هم برای جلوگیری از ریزش‌های بیشتر به تقلا افتادند.

شنیده‌ها حاکی است هیثم بن طارق حامل پیام مهمی از سوی غربی‌ها است و موفقیت ایران در آزادی اسدالله اسدی، دیپلمات کشورمان - که سال‌ها به طور غیرقانونی در بلژیک زندانی بود - در آستانه این سفر، پیش‌درآمد مهمی بر خبرهای پیش رو است.

همچنین خبرهای مثبتی این بار از منابع خارجی درباره توافق برای آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده ایران در کره جنوبی و عراق منتشر گردیده که می‌توان بازار ارز را دستخوش تحول کند.

دلالان ارزی که اصلاً از خبرهای مثبت خوشحال نیستند و به‌خوبی متوجه شده‌اند احتمال ورود دلار غیررسمی به کانال ۴۰ هزار تومان از هر زمان دیگری بیشتر است، با موج‌سواری روی اخبار درگیری مقطعی با طالبان تنفس مصنوعی برای احیای دلار را شروع کردند، اما بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد حتی خبرهای درگیری در شرق کشور هم نتوانسته خریداران را به بازار بکشاند.

روند کاهشی دلار در بازار رسمی هم مشهود است. در معاملات امروز (یکشنبه ۷ خردادماه ۱۴۰۲) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۲ هزار و ۴۹۹ تومان و نرخ حواله دلار نیز به ۳۸ هزار و ۶۳۶ تومان رسیده که نسبت به روز کاری قبل نشان از کاهش دارد.

عمان یکی از کشورهای مورداحترام منطقه به شمار می‌رود که در سالیان اخیر نقش میانجی‌گری و انتقال پیام‌های مهم را بین ایران و غرب بر عهده گرفته است.

۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸
کد خبر: 43118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
      0 0
      چه خاکی بر سر اقتصاد شده که با سفر یک کشور دلال مآب عرب کویری اینجوری ملتهب میشه؟