فوری: اولین تصاویر از درگیری طالبان با مرزبانان ایرانی در مرز نیم‌روز + فیلم

بنابر گزارش رسانه‌های محلی از صبح امروز درگیری نظامی بین نیروهای مرزی طالبان و ایران در جریان است. منبع: صابرین‌نیوز

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد رسانه‌های محلی افغانستان از درگیری در مرز مشترک با ایران خبر دادند و ‌اعلام کردند که این درگیری در منطقه ماککی ولسوالی کنم ولایت نیمروز بین نیروهای امارت اسلامی و مرزبانان ایرانی رخ داده است.
بررسی میدانی خبرنگار تسنیم نیز از وقوع درگیری میان مرزبانان ایران در مرز نیمروز و عده‌ای مسلح با هویت نامشخص حکایت دارد.
علت این درگیری هنوز مشخص نشده است.

شهادت یک مرزبان ایرانی در درگیری با طالبان

درگیری ظهر امروز شنبه، در مرز مشترک سیستان و بلوچستان ایران و ولایت نیمروز افغانستان و در مناطقی مانند اطراف روستاهای «ساسولی، حاتم و ماککی» رخ داده است.

فرماندهی مرزبانی ناجا شهادت یک مرزبان ایرانی در درگیری با طالبان را تائید کرد. پیشتر خبرگزاری دولتی ایرنا اعلام کرده بود که دو مرزبان در این حادثه به شهادت رسیده‌اند.

مرکز اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی فراجا طی اطلاعیه ای اعلام کرد: در پی درگیری مرزی نیروهای طالبان با مرزبانان ایران در منطقه ساسولی حوزه هنگ مرزی زابل، یک نفر از مرزبانان غیور شهید و دو نفر دیگر مجروح شده اند.

در این درگیری که با آتش پرحجم مرزبانان همراه بود تلفات شدیدی نیز به افراد تحت امر طالبان وارد شده است که اخبار تکمیلی آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

ساعاتی پیش «عبدالنافع تکور»، سخنگوی وزارت کشور طالبان با انتشار توئیتی مدعی شده بود که در جریان این درگیری از نیروهای طالبان تنها یک نفر کشته و تعدادی زخمی شدند.

مرز میلک تا اطلاع ثانوی تعطیل است

ایوب کرد، مدیرکل حمل و نقل و راهداری سیستان و بلوچستان از تعطیلی مرز میلک تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: به دلیل درگیری‌های امروز در مرز ایران و افغانستان، هرگونه مبادلات اقتصادی در مرز «میلک» با کشور افغانستان تا اطلاع ثانوی انجام نخواهد شد.

شایان ذکر است این درگیری ظهر امروز شنبه، در مرز مشترک سیستان و بلوچستان ایران و ولایت نیمروز افغانستان و در مناطقی مانند اطراف روستاهای «ساسولی، حاتم و ماککی» رخ داده است.در این درگیری از سلاح‌های سبک و نیمه‌سبک و توپخانه استفاده شده است.

از سوی دیگر تلویزیون افغانستان اعلام کرد در درگیری امروز ۱۲ نفر کشته و ۳۶ نفر زخمی شده اندپیشتر فرماندهی فراجا کشورمان از تلفات سنگین طالبان خبر داده بود بر اساس برخی گزارش‌های غیررسمی، درگیری‌های مرزی طالبان و ایران بلافاصله پس از دیدار اعلام‌نشده محمد یعقوب، وزیر دفاع طالبان و مقام‌های فرماندهی مرکزی آمریکا در بگرام رخ داده است! رسانه های خارجی مدعی شده اند طالبان تجهیزات سنگین به نزدیکی مرز با ایران منتقل می‌کنند.

۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
کد خبر: 43079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
      1 0
      نمیخواد بچه بازی کنید. دوتا موشک بزنید تمام
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۶
      1 0
      ما از ایران می خواهیم ابن بدبختها را نکشد اینها زندگی ندارند...