کارت قرمز وینیسیوس بخشیده شد ژاوی اعتراض کرد

فدراسیون فوتبال اسپانیا تصمیم گرفت کارت قرمز وینیسیوس را که در دیدار برابر والنسیا به او داده شده بود، لغو کند و به این ترتیب بازیکن برزیلی رئال مادرید منعی برای همراهی تیمش در دیدار با رایووایکانو ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد و به نقل از اسپورت، رئال مادرید در هفته سی‌وپنجم لالیگا مهمان والنسیا بود که این دیدار با شکست یک بر صفر شاگردان کارلو آنچلوتی به پایان رسید. در این بازی وینیسیوس جونیور به خاطر درگیری با بازیکن حریف با کارت قرمز داور از بازی اخراج شد.

فدراسیون فوتبال اسپانیا به همراه کمیته انضباطی تصمیم گرفتند که کارت قرمز وینیسیوس را حذف کنند تا او مشکلی برای همراهی تیمش در دیدار برابر رایووایکانو نداشته باشد.

توهین نژادپرستانه هواداران والنسیا به این بازیکن برزیلی باعث شد او در زمین بازی اشک بریزد و چند دقیقه بعد هم با بازیکن حریف درگیر و از بازی اخراج شود. البته در ادامه معلوم شد کمک‌داور ویدیویی بازی صحنه اصلی را به داور نشان نداده است و به همین خاطر این بازیکن برزیلی مقصر شناخته نشد و کارت قرمز او لغو شد.

همچنین طبق اعلام برگزارکنندگان لالیگا قرار است که در بازی رئال مادرید - وایکانو به جای استفاده از پرچم اوکراین در کنار نمایش نتیجه بازی از جمله «ما علیه نژادپرستی متحد هستیم» استفاده شود که این هم در حمایت از وینیسیوس و دلداری بازیکن و باشگاه رئال مادرید است.

اعتراض ژاوی به بخشش کارت قرمز وینیسیوس

حواشی و جنجال‌های مربوط به بازی رئال مادرید و والنسیا همچنان ادامه دارد. تازه‌ترین سوژه بخشش کارت قرمز وینیسیوس جونیور است که از شروع تا انتهای بازی در معرض فحاشی و شعارهای نژادپرستانه هواداران حریف قرار داشت و در دقایق تلف شده نیمه دوم به دلیل درگیری با بازیکنان والنسیا از زمین اخراج شد.

رئالی‌ها اخراج وینیسیوس آن هم در شرایط فعلی را تصمیمی اشتباه از داور می دانستند و بابت آن حسابی شاکی بودند. کمیته مسابقات لالیگا در شرایطی که انتقادات زیادی بابت بی توجهی به نژادپرستی را متوجه خود می بیند، شب گذشته در یک جلسه اضطراری اتفاقات یاد شده را مورد بررسی قرار داده و تصمیم به بخشش کارت قرمز ستاره برزیلی رئال گرفت.

ژاوی هرناندز، سرمربی بارسلونا، برخلاف اکثر فوتبالدوستان که از خبر فوق استقبال کرده و وینیسیوس را مستحق بخشش دانستند معتقد است که مقوله کارت قرمز، مقوله ای مشخص است و حذفی در کار نیست.

او در پایان بازی تشریفاتی با وایادولید که با شکست 3-1 تیمش همراه بود در پاسخ به این سوال که «چه نظری در مورد بخشش کارت قرمز وینیسیوس داری؟» گفت: "از این اتفاق متعجبم! این مساله را که یک خطا آن جا رخ داد را نمی توان کتمان کرد. من موضع خود را در مورد نژادپرستی به وضوع اعلام کرده ام اما فکر می کنم کارت قرمز ربطی به این مقوله نداشت."

۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
کد خبر: 42941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha