جزئیات اکتشاف بزرگ طلا در چین

چین اعلام کرد سهامدار عمده معدن طلای شیلینگ در منطقه لایژو در استان شاندونگ در شرق این کشور ۲۰۰ تن طلای دیگر کشف کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از راشاتودی، شرکت دولتی "شاندونگ" چین که در زمینه اکتشاف معادن طلا فعالیت می‌کند روز جمعه اعلام کرد که سهامدار عمده این شرکت در معدن طلای شیلینگ در منطقه لایژو در استان شاندونگ در شرق چین ۲۰۰ تن طلای دیگر کشف کرده است
این کشف مجموع ذخیره طلای این معدن را به ۵۸۰ تن می‌رساند که آن را به بزرگترین منبع ذخیره این فلز در چین تبدیل می‌کند که ارزش اقتصادی آن ۲۰۰ میلیارد یوان (۲۸.۵ میلیارد دلار) تخمین زده می‌شود.
معدن طلای شیلینگ نزدیک به ۲۰۰۰ متر طول و کمی بیش از ۲۰۰۰ متر عرض دارد و حداکثر ارتفاع آن ۶۲.۳۵ متر است. چگالی سنگ معدن طلا در این منطقه به طور متوسط ۴.۲۶ گرم طلا در هر تن است. تخمین زده می‌شود که این معدن تا ۳۰ سال آینده بتواند روزانه ۱۰ هزار تن سنگ طلا تولید کند.

فنگ تائو، معاون مدیر کل گروه طلای شاندونگ که مالک این معدن است، در مورد این کشف گفت: ما بیش از ۱۸۰ گودال در طول ۳۰۰ هزار متر حفر کردیم. یکی از این حفاری‌ها ۴۰۰۶.۱۷ متر عمق دارد که نمونه اولیه‌ای برای حفاری با قطر کوچک در کشور ما محسوب می‌شود.
در ماه مارس، چین از کشف یک ذخیره عظیم طلا به میزان ۵۰ تن خبر داد که ارزش آن حدود ۳ میلیارد دلار برآورد شده بود. این کشف در منطقه روستایی "روشان" که آن نیز در استان شاندونگ قرار دارد، صورت گرفته است.
بر اساس گزارش انجمن طلای چین، منطقه شمال شرقی شاندونگ دارای بزرگترین ذخایر معدن طلای این کشور با بالاترین میزان تولید و ذخایر طلا است.
طبق گزارش ها، در سه ماهه اول سال جاری میلادی، چین ۸۴.۹۷ تن طلای خام تولید کرده که نسبت به سال قبل ۱.۸۸ درصد افزایش داشته است.
در همین حال، مصرف طلای این کشور به کمی بیش از ۲۹۱ تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
کد خبر: 42870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha