تعادل مثبت در بورس تهران / صف‌های خرید افزایش یافت

در معاملات یکشنبه، ۱۳۳ نماد صف خرید داشتند و ۴۴ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. امروز مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۹۵ درصدی نسبت به روز قبل به هزار و ۱۳۲ میلیارد تومان افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، در معاملات یکشنبه، ۱۳۳ نماد صف خرید داشتند و ۴۴ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. امروز مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۹۵ درصدی نسبت به روز قبل به هزار و ۱۳۲ میلیارد تومان افزایش یافت. بدین ترتیب شاخص کل بورس به کانال ۲.۳ میلیونی بازگشت.
شاخص کل هم وزن بورس نیز با افزایش ۳ هزار و ۸۶ واحدی در رقم ۷۶۴ هزار و ۵۹ واحدی ایستاد.

شاخص کل فرابورس نیز با افزایش ۲۱ واحدی به رقم ۲۸ هزار و ۹۳۸ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با رشد ۵۹۶ واحد به سطح ۱۴۰ هزار و ۵۶ واحد رسید.

خروج پول حقیقی از بازار سهام

روز یکشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام منفی شد و ۵ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.

تعادل مثبت در بورس تهران / صف‌های خرید افزایش یافت

امروز نماد شتران (شرکت پالایش نفت تهران) برای دومین روز متوالی بیشترین خروج پول را داشت که ارزش آن ۴۸ میلیارد تومان بود. پس از شتران، نمادهای فملی، وشهر و خنصیر بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای خپویش، فجر و حفاری اختصاص داشت.

تعادل مثبت در بورس تهران / صف‌های خرید افزایش یافت

نمادهای پیشران بورس و فرابورس

امروز نمادهای وبملت، فارس و شستا نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای کگل، نوری و شپدیس بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای وسپهر، صبا و فایرا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای شراز، دی و بمپنا بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز پی‌پاد بیشترین تراکنش را داشت و وبملت و ثبهساز در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز دی، کرمان و گدنا بیشترین تراکنش را داشتند.

ارزش معاملات بازار

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۴۸ هزار و ۵۷ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۳۳ هزار و ۸۳۷ میلیارد تومان بود که ۷۰ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۱۷ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۱۱ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان رسید.

تعادل مثبت در بورس تهران / صف‌های خرید افزایش یافت

بیشترین ارزش معاملات

در معاملات امروز نماد فایرا بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را نیز به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۴۲۶ میلیارد تومان بود.

پس از فایرا، وبملت بیشترین ارزش معاملات را داشت و پی‌پاد رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دو نماد دی و فولاد در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

بیشترین حجم معاملات

در جدول حجم معاملات نیز سهام دی (بانک دی) با تعداد یک میلیارد و ۳۸۶ میلیون و ۲۸۲ هزار و ۶۸۰ سهم در صدر قرار گرفته است. وبملت در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به شستا تعلق داشت. دو نماد فایرا و کرمان نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات یکشنبه، ۱۳۳ نماد صف خرید داشتند و ۴۴ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۹۵ درصدی نسبت به روز قبل به هزار و ۱۳۲ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۴۳ درصدی به ۱۹۶ میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

تعادل مثبت در بورس تهران / صف‌های خرید افزایش یافت

تعادل مثبت در بورس تهران / صف‌های خرید افزایش یافت

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
کد خبر: 42846
منبع: اکو ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha