۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۱
کد خبر: 42621
نمایشگاه کتاب چقدر فروخته است؟

سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران از فروش ۱۱۹ میلیارد تومانی نمایشگاه در بخش فروش مجازی و حضوری تا پایان روز پنجم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از ایسنا، علی رمضانی، قائم‌مقام و سخنگوی سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در پنجمین نشست خبری این دوره از که ۲۵ اردیبهشت در مصلی برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌های گسترده نمایشگاه گفت: تنها ظرفیت نمایشگاه کتاب تهران عرضه کتاب نیست بلکه به دلیل حضور نمایندگانی از کشورهای دیگر ظرفیت‌های بی‌بدیل فرهنگی بین مردم ما و مردم سایر کشورها ایجاد می‌شود.

رمضانی سپس گفت: برخی کشورها اقداماتی چون برگزاری جشن‌های مختلف با هدر دادن محصولات کشاورزی و هزینه‌های هنگفت تلاش می‌کنند تا مردم ساعتی با هم باشند اما نمایشگاه کتاب تهران آوردگاهی برای حضور مردم در کنار هم و گفت‌وگو زیر سایه فرهنگ با یکدیگر است.

او با اشاره به فعال بودن نمایشگاه در روز سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم فردا یکی از روزهای شلوغ نمایشگاه رقم خواهد خورد و شاهد افزایش مراجعه مخاطبان و علاقه‌مندان کتاب به نمایشگاه باشیم بنابراین دعوت می‌کنم از همه مردم که فردا و روزهای آتی را مغتنم بشمارند.

سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به رونمایی سامانه تسهیلات ناشران و کتابفروشان گفت: این سامانه اقدامی در جهت اجرایی کردن بند ج ماده ۹۲ قانون برنامه ششم توسعه بود.

او با اشاره به آمار فروش سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تا پایان روز گذشته گفت: تا ساعت ۲۰ روز پنجم، در بخش حضوری و آمارهای ثبت‌شده دستگاه‌های کارت‌خوان رسمی ۵۷ میلیارد تومان فروش داشتیم و اگر مبلغ کارت به کارت و فروش نقدی را که حدود ۱۷ میلیارد است به این رقم بیافزاییم، مجموعاً ۷۴ میلیارد تومان فروش حضوری برآورد می‌شود.

رمضانی در ادامه افزود: در بخش نمایشگاه مجازی هم ۴۵ میلیارد تومان فروش برآورد شده که از این میان ۳۲ میلیارد تومان سهم ناشران و ۱۳ میلیارد تومان هم سهم کتابفروشان بوده است و با جمع کردن مجموع فروش مجازی و حضوری سرجمع فروش نمایشگاه تا پایان روز پنجم ۱۱۹ میلیارد تومان می‌شود.

رمضانی تعداد نسخه‌های فروش رفته در نمایشگاه کتاب تهران را ۳۹۵ هزار نسخه عنوان کرد.

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۱
کد خبر: 42621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha