نیکزاد: عرضه فولاد در کشورمان بیش از قیمت جهانی است !

نائب رئیس مجلس با انتقاد ازعدم مدیریت مقتدرانه وزارت صمت در حوزه فولاد گفت: عرضه فولاد در کشورمان بیش از قیمت جهانی است این در حالی است که صادرات فولاد نسبت به سال گذشته 48 درصد کمتر شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل ازخبرگزاری فارس،علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 6 آبان) بعد از قرائت گزارش کمیسیون صنایع و معادن درباره فولاد اظهار داشت: سیمان و فولاد در ساختمان سازی و پروژه‌های عمرانی و شهرداری‌ها تاثیر زیادی دارد و به دلیل قیمت نامناسب و غیرمنطقی سیمان و فولاد بسیاری از کارگاه‌های عمرانی کشور تعطیل شده است.

وی افزود:‌در موضوع سیمان و فولاد با مدرس‌خیابانی و سرقینی سرپرستان سابق وزارت صمت و رزم‌حسینی وزیر صمت نشست‌هایی را برگزار کردم و متاسفانه مدیریت مقتدرانه‌ای را در وزارت صمت ندیدم. رزم‌حسینی اما اخیرا در این نشست به من قول داد که قیمت فولاد بیش از 8 هزار تومان نباشد که این اتفاق عملا رخ نداده است.

نائب رئیس مجلس تصریح کرد:‌سنگ‌آهن هم اکنون کیلویی 350 تا 500 تومان است و چرا باید محصول نهایی بیش از 17 هزار تومان باشد؛ انجمن ملی فولاد هم در نشست اخیرش با من اعلام کرد که اعتقادی به فولاد کیلویی 17 هزار تومان ندارد.

نیکزاد افزود: فولاد به نرخ جهانی و در بازارهای آزاد کیلویی 10 هزار تومان است این در حالی است که نهایت ارزبری فولاد در هر تن 50 دلار است که بر همین اساس قیمت‌گذاری فولاد باید 11350 تومان باشد.

وی  گفت:‌در کشور ما 30 میلیون تن فولاد تولید می‌شود و نهایتا 15 میلیون تن مصرف داریم وچرا باید فولاد از قیمت جهانی بالاتر باشد.

نائب رئیس مجلس تصریح کرد:‌چرا فولاد در بورس عرضه نمی‌شود؛ نباید برای کشف قیمت فولاد در بورس شاهد گرانی آن در بازار باشیم.

نیکزاد گفت:‌اگر وزارت صمت اقدامی انقلابی در باره فولاد انجام دهد مجلس انقلابی از آن حمایت خواهد کرد.

وی افزود:‌صادرات فولاد در سال جاری نسبت به سال قبل 48 درصد کمتر بوده است. لذا رانت خواران باید با برخورد جدی وزارت صمت مواجه شوند.

۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
کد خبر: 4242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha