مهمترین نقطه ضعف بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ چیست؟

قبل از اعلام کارزار انتخاباتی مجدد بایدن، برخی افراد تصور می‌کردند که شاید بایدن به دنبال دوره دوم ریاست جمهوری نباشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، یک نظرسنجی جدید حاکی از نگرانی‌های گسترده افکار عمومی آمریکا درباره سن‌وسال جو بایدن، رییس‌جمهور ایالات‌متحده است که بار دیگر برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ اعلام نامزدی کرده‌است.

این نظرسنجی که دیروز یکشنبه توسط شبکه ای‌بی‌سی نیوز و واشنگتن پست انجام شد، نشان می‌دهد که ۶۸ درصد از پاسخ‌دهندگان، یعنی اندکی بیش از دو سوم، گفته‌اند که بایدن برای دور دوم ریاست‌جمهوری بسیار پیر است.

این سناتور پیشین و معاون سابق رئیس‌جمهور ۷۸ ساله بود که در ژانویه ۲۰۲۱ به عنوان رئیس‌جمهور سوگند یاد کرد و او را به مسن‌ترین فردی که این سمت را در تاریخ آمریکا بر عهده داشته‌است، تبدیل کرد. در پایان دوره دوم احتمالی، او ۸۶ ساله خواهد شد.

از زمان انتخاب شدن بایدن، نگرانی‌ها در مورد سن و آمادگی روحی و روانی او برای این تصدی این سمت و وضعیت عمومی او وجود داشته باشد. علیرغم دستاوردهای برجسته و متعدد بایدن، از جمله تصویب لوایح قابل توجه دو حزبی و عملکرد مقتدرانه و تاریخی حزب او در انتخابات میان دوره‌ای سال گذشته، میزان محبوبیت بایدن کاهش یافته‌است و نظرسنجی جدید ABC/واشنگتن پست نشان می‌دهد که تنها ۳۶ درصد از پاسخ دهندگان عملکرد بایدن به عنوان رییس‌جمهور را تایید کرده‌اند.

ای.بی.سی نیوز، میزان محبوبیت فعلی بایدن را با سایر روسای‌جمهور در سال سوم ریاست‌جمهوریشان مقایسه کرده‌است. بر اساس این نظرسنجی، محبوبیت بایدن در این دوره مشابه، اندکی کمتر از جرالد فورد، جیمی کارتر و دونالد ترامپ است. تنها هری اس. ترومن در دوره اول ریاست جمهوری خود با محبوبیت کمتری مواجه بود. اگرچه او در نهایت برای دومین بار انتخاب شد.

قبل از اعلام کارزار انتخاباتی مجدد بایدن، برخی افراد تصور می‌کردند که شاید بایدن به دنبال دوره دوم ریاست جمهوری نباشد.

در نظرسنجی اخیر که از ۲۸ آوریل تا ۳ مه انجام شده‌است، ۱۰۰۶ ساکن ایالات متحده از طریق تلفن - چه تلفن ثابت یا تلفن همراه - مورد نظرسنجی قرار گرفتند. پاسخ دهندگان به ترتیب ۲۶-۲۵-۴۱ درصد دموکرات ها، جمهوری خواهان و مستقل‌ها بودند.

دونالد ترامپ، با ۷۶ سال، محتمل‌ترین رقیب ترامپ در انتخابات سال ۲۰۲۴ است و تنها اندکی از بایدن جوان‌تر است و در صورت انتخاب مجدد در سال ۲۰۲۴، تا پایان دوره دوم احتمالی‌اش، ۸۲ ساله خواهد شد. تنها ۴۴ درصد گفته‌اند که او برای دوره دوم ریاست جمهوری خیلی پیر است. همچنین در مقایسه با بایدن، تردید کمتری در مورد سلامت جسمی و هوشیاری ترامپ در میان پاسخ دهندگان وجود دارد.

علیرغم نتایج نظرسنجی اخیر، بسیاری از تحلیلگران سیاسی تاکید کرده‌اند که بسیاری از شاخصها می‌تواند از آغاز تا پایان چرخه انتخابات ریاست جمهوری تغییر کند. نامزدهای جمهوری‌خواه همچنین با مشکل مخالفت گسترده افکار عمومی با برخی از مواضع قطعی حزب خود روبرو هستند، زیرا اکثریت آمریکایی‌ها به طور مداوم از حقوق سقط جنین و محدودیت‌ها بر روی حمل سلاح گرم حمایت می‌کنند.

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 42365
منبع: فردای اقتصاد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha