آیا الگویی برای رشد قیمت بیت‌کوین وجود دارد؟ + فیلم

بیت کوین در تمام سال‌هایی که پا به عرصه گذاشته، سیکل‌های مختلفی را تجربه کرده است. می‌توان گفت شباهت‌هایی بین سیکل‌های گذشته وجود داشته، اما ممکن است به دلیل بلوغ بازار و تغییر این شرایط روند بازار رمزارزها تغییر کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، بیت کوین در تمام سال‌هایی که پا به عرصه گذاشته، سیکل‌های مختلفی را تجربه کرده است. می‌توان گفت شباهت‌هایی بین سیکل‌های گذشته وجود داشته، اما ممکن است به دلیل بلوغ بازار و تغییر این شرایط روند بازار رمزارزها تغییر کند. فرآیند هاوینگ نیز در ایجاد این سیکل‌ها تاثیرگذار بوده‌اند. آیا ممکن است قیمت بیت کوین به زودی سقف جدیدی را تجربه کند؟

هاوینگ به معنی نصف شدن میزان استخراج بیت کوین است که هر ۴ سال یک بار اتفاق می‌افتد. کاهش عرضه به نوعی می‌تواند بر افزایش قیمت کمک کند. در گذشته بعد از هر هاوینگی یک بول‌ران در رمزارزها اتفاق افتاده است. تحلیل‌گران بلومبرگ پیش بینی کرده‌اند تا هاوینگ بعدی در سال ۲۰۲۴، قیمت بیت کوین احتمالا به ۵۰ هزار دلار خواهد رسید. هرچند به دلیل تغییر شرایط اقتصادی در دنیا، نمی‌توان تنها با استناد بر سیکل‌های گذشته پیش‌بینی از قیمت بیت کوین داشت، اما با توجه به احتمال بهبود شرایط اقتصادی و کاهش نرخ تورم، تا حدی می‌توان به افزایش قیمت رمزارزها امیدوار بود.

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
کد خبر: 42360
منبع: فردای اقتصاد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha