هجوم سرمایه‌گذاران به بازار طلا؛طلا تا کجا بالا می رود؟

سرمایه‌گذاران نهادی به طلا روی آورده‌اند، در حالی که سرمایه‌گذاران خرد قرار گرفتن در معرض نوسانات بیت‌کوین را افزایش داده‌اند، که این امر نشان می‌دهد سهم بخش فناوری در بازارهای سهام جهانی امسال به شدت افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به دلیل نگرانی مجدد سرمایه‌گذاران جهانی از تشدید بحران مالی ایالات متحده و احتمال رکود اقتصادی در سال جاری میلادی، قیمت طلا در این هفته نزدیک به بالاترین رقم خود در نوسان بوده است.

به گزارش تسنیم به نقل از راشاتودی، به دلیل نگرانی مجدد سرمایه‌گذاران جهانی از تشدید بحران مالی ایالات متحده و احتمال رکود اقتصادی در سال جاری میلادی، قیمت طلا در این هفته نزدیک به بالاترین رقم خود در نوسان بوده است.

نشریه بلومبرگ در گزارشی که روز جمعه منتشر شد، به نقل از استراتژیست‌های بانک آمریکایی جی پی مورگان نوشت که تجارت به اصطلاح "طولانی مدت" که نشانه آن سنگینی معاملات طلا و سهام‌های صعودی است، "به نظر می‌رسد در ماه‌های اخیر به یک اجماع تبدیل شده است".

این استراتژیست‌ها در یادداشتی در این نشریه نوشتند: بحران بانکی ایالات متحده تقاضا برای طلا را به عنوان جایگزینی برای کاهش نرخ‌های واقعی (بهره) و همچنین پوششی در برابر یک سناریوی فاجعه‌بار افزایش داده است.

آن‌ها این گونه استدلال می‌کنند که چنین تجارتی "نسبتاً جذاب" به نظر می‌رسد، چرا که در سناریوی رکود اقتصادی خفیف در ایالات متحده، این تجارت روند نزولی قیمت خود را محدود می‌کند، اما در یک رکود عمیق‌تر، روند صعودی زیادی خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، سرمایه‌گذاران نهادی به طلا روی آورده‌اند، در حالی که سرمایه‌گذاران خرد قرار گرفتن در معرض نوسانات بیت‌کوین را افزایش داده‌اند، که این امر نشان می‌دهد سهم بخش فناوری در بازارهای سهام جهانی امسال به شدت افزایش یافته است.

انتشار اعلامیه بانک آمریکایی پک وست PacWest طی هفته جاری میلادی مبنی بر اینکه در حال بررسی فروش احتمالی خود است، این نگرانی را ایجاد کرده که این بانک می‌تواند به وام دهنده بعدی ایالات متحده تبدیل شود که پس از فروپاشی سه بانک منطقه‌ای از ماه مارس، دچار ورشکستگی می‌شود.

این خبر باعث شد تا معاملات آتی طلا در بورس کومکس Comex به بالاترین رقم خود در تاریخ یعنی ۲۰۷۲ دلار در هر اونس در روز پنجشنبه برسد. به گزارش ریفینیتیو، قیمت لحظه‌ای طلا در همان روز به ۲۰۷۲.۴۹ دلار رسید.

سرمایه گذاران سنتی در مواقع عدم اطمینان بازار برای محافظت از خود در برابر ریسک‌ها و به عنوان ذخیره ارزش سرمایه خود به طلا روی می‌آورند.

در طول تاریخ، شمش به عنوان یک پناهگاه امن در طول دوره‌های بی‌ثباتی اقتصادی، بحران بازارهای سهام، درگیری‌های نظامی و بیماری‌های همه‌گیر در نظر گرفته شده است.

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 42320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha