۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
کد خبر: 42218
بازگشت خولیو ولاسکو به دنیای مربیگری

خولیو ولاسکو، سرمربی سابق تیم ملی والیبال ایران هدایت تیم زنان بوستو آرسیتسیو را بر عهده گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، خولیو ولاسکو یکی از بهترین سرمربی‌های تاریخ والیبال دنیا به حساب می‌آید. او در دهه ٨٠ و ٩٠ هدایت یکی از طلایی ترین نسل های تیم ملی ایتالیا را بر عهده داشت و موفق شد با این تیم افتخارات بی‌شماری از جمله پنج قهرمانی لیگ جهانی و دو طلای قهرمانی جهان را کسب کند.

ولاسکو در بین ایرانی ها نیز یک شخصیت فوق العاده محبوب به حساب می‌آید. همانطور که محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال اخیرا تاکید کرد رشد موشکی والیبال ایران با ولاسکو آغاز شد و در واقع می توان گفت که در زمان حضور این سرمربی آرژانتینی بود که والیبال ایران توانست قدرت های بزرگ دنیا را به چالش بکشد و از آسیا هم فراتر برود؛ روندی که تا به امروز هم ادامه داشته است.

آخرین بار ولاسکو هدایت تیم ملی آرژانتین را بر عهده داشت و پس از آن به نظر می رسید که او روی شغلش در فدراسیون والیبال ایتالیا و کار آکادمیک تمرکز کرده و قصدی برای بازگشت به دنیای مربیگری ندارد. با این حال اکنون باشگاه بوستو آرسیتسیو رسماً اعلام کرده که ولاسکو از ابتدای فصل آینده هدایت تیم زنان آن ها را بر عهده خواهد داشت. قرارداد ولاسکو با این تیم سه ساله خواهد بود و آن ها هدف از این انتخاب را ایجاد تحول در تیم زنان باشگاه اعلام کرده اند.

۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
کد خبر: 42218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha