مبلغ وام فرزندآوری افزایش یافت + شرایط و نحوه و لینک ثبت نام

بانک مرکزی در راستای قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور دستور العمل اجرایی تسهیلات قرض الحسنه فرزند را برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد در بخشنامه ابلاغی این بانک برای فرزند اول مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال با دوره باز پرداخت سه سال، فرزند دوم مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال با دوره باز پرداخت چهار سال ، فرزند سوم مبلغ ۹۰۰ میلیون ریال با دوره باز پرداخت پنج سال، فرزند چهارم مبلغ ۱۲۰۰ میلیون ریال با دوره باز پرداخت شش سال و فرزند پنجم به بعد مبلغ ۱۵۰۰ میلیون ریال با دوره باز پرداخت هفت سال تسهیلات تعیین شده است. متن دستور العمل تسهیلات قرض الحسنه فرزند یازدهم اردیبهشت ماه سالجاری پیرو بخشنامه پنجم فروردین ماه سال ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

دستور العمل سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند

در راستای اجرای ماده (۱۰) “قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت” سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند راه اندازی و همچنین حسب جزء (۲) بند (الف) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی از محل منابع پس انداز و جاری قرض الحسنه شبکه بانکی حسب دستور العمل ذیل اقدام می نمایند.

۱-تعاریف:

الف‌- بانک عامل: بانک یا موسسه اعتباری غیربانکی که توسط متقاضی برای دریافت تسهیلات در مرحله ثبت نام انتخاب می شود.

ب‌-متقاضی: پدر متولدین سال ۱۴۰۰ (۱۴۰۰/۰۱/۰۱) به بعد

ج- سامانه: سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند

د- قانون:‌ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت

هـ-تسهیلات: تسهیلات قرض الحسنه فرزند

۲ ـ شرایط عمومی متقاضیان تسهیلات فرزند

۱-۲- دارا بودن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران

۲-۲ پرداخت تسهیلات براساس قانون به پدر اطفالی که تاریخ تولد آنان از ۱۴۰۰/۰۱/۰۱به بعد و در داخل ایران متولد شده اند به شرح ذیل تعلق می گیرد.

در سال ۱۴۰۲ مبلغ تسهیلات به شرح زیر می باشد:

فرزند اول مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال با دوره باز پرداخت ۳ سال (۳۶ ماه)

فرزند دوم مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال با دوره باز پرداخت ۴ سال (۴۸ ماه)

فرزند سوم مبلغ ۹۰۰ میلیون ریال با دوره باز پرداخت ۵ سال (۶۰ ماه)

فرزند چهارم مبلغ ۱۲۰۰ میلیون ریال با دوره باز پرداخت ۶ سال(۷۲ ماه)

فرزند پنجم به بعد مبلغ ۱۵۰۰ میلیون ریال با دوره باز پرداخت ۷ سال(۸۴ ماه)

تبصره: (سقف فردی تسهیلات متناسب با سقف فردی مندرج در لوایح بودجه سنواتی است.)

۲-۳- تسهیلات فرزند بدون الزام به سپرده گذاری و با شش ماه دوره تنفس برای شروع اقساط پرداخت می‌شود.

۲-۴- متقاضیان واجد شرایط برای متولدین مورخ ۱۴۰۰/۰۱/۰۱به بعد و حداکثر تا دو سال پس از تولد فرزند، می‌توانند نسبت به ثبت درخواست خود در سامانه مربوطه اقدام نمایند.

۲-۵- ارائه اصل شناسنامه فرزند و پدر وی در زمان مراجعه به بانک الزامی است.

۶-۲- به هر فرزند متولد شده تنها یکبار تسهیلات فرزند به پدر تعلق می گیرد.

۲-۷- در صورتیکه حین دوره بازپرداخت تسهیلات تولد فرزند، فرزند دیگری از متقاضی به دنیا آمد، پرداخت تسهیلات مذکور طبق ضوابط این دستورالعمل به کودک بعدی امکان پذیر است.

۲-۸- در مورد تولد فرزندان دو قلو و بیشتر به ازای هر فرزند، یک وام تعلق می گیرد.

۲-۹- براساس تبصره ذیل بند (ت) تبصره (۴) ماده (۱) قانون، تسهیلات تولد فرزند به افرادی تعلق می‌گیرد که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند بالای ۵/۲ نباشد . (نرخ باروری شهرستان مربوطه در سامانه و حسب اعلام مرکز آمار قابل مشاهده است)

۲-۱۰- تسهیلات حسب مصوبات شورای پول و اعتبار با کارمزد حداکثر چهار درصد به صورت سالانه است.

تبصره۱: در صورت فوت پدر طفل اگر کودک تحت حضانت مادر باشد، تسهیلات به مادر کودک تعلق خواهد گرفت.

تبصره ۲: در صورت طلاق والدین، تسهیلات مذکور به فرد دارای حضانت فرزند (با ارئه حکم دادگاه) پرداخت خواهد شد.

برای ثبت نام در وام فرزند آوری از اینجا اقدام کنید.

نحوه ثبت نام فرزند آوری ۱۴۰۲

افرادی که دارای شرایط ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۲، می باشند، می توانند مراحل ثبت نام این وام را از طریق سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به نشانی اینترنتی ve.cbi.ir، انجام دهند و در صورتی که شرایط آن ها، جهت دریافت وام فرزند آوری، احراز شود، می توانند این وام را دریافت نمایند. از این رو، در ادامه، در رابطه با نحوه ثبت نام وام فرزند آوری، توضیحات لازم آورده شده است.

برای ثبت نام وام فرزند آوری، ابتدا، وارد سایت ثبت نام ve.cbi.ir شوید. سپس، بر روی گزینه سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند کلیک نمایید.

ثبت نام وام فرزند آوری 1402

در این صفحه، از منوی سمت راست، بر روی گزینه ثبت نام جدید بزنید.

سایت ثبت نام وام فرزند آوری 1402

در این مرحله، می بایست فرم درخواست تسهیلات قرض الحسنه فرزند را تکمیل نموده و سپس، بر روی گزینه ادامه کلیک کنید.

شرایط ثبت نام وام فرزند آوری

در نهایت، با تکمیل نمودن مراحل ثبت نام وام فرزند آوری، یک کد رهگیری ده رقمی از سوی سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند، برای افراد متقاضی صادر خواهد شد.

افرادی که قصد ثبت نام وام ازدواج را دارند، بهتر است پیش از زمان ثبت نام این تسهیلات، در رابطه با نحوه تکمیل فرم ثبت نام وام ازدواج، اطلاعات لازم را کسب نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه تکمیل فرم ثبت نام وام ازدواج، به لینک زیر مراجعه نمایید.

ویرایش ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۲

همانطور که بیان شد، ثبت نام وام فرزند آوری۱۴۰۲، به صورت اینترنتی و از طریق سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند، به آدرس ve.cbi.ir، صورت می گیرد. افراد متقاضی که ثبت نام اولیه خود را در سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند، انجام داده و کد رهگیری ده رقمی دریافت کرده اند، اما، به هر دلیلی، نیاز به ویرایش اطلاعات ثبت شده خود، در این سامانه دارند، می توانند با ورود به سایت ثبت نام ve.cbi.ir، اطلاعات خود را که در ثبت نام اولیه در سامانه وارد کرده بودند را ویرایش کنند. از این رو در ادامه، در رابطه با نحوه ویرایش ثبت نام وام فرزند آوری، توضیحات لازم آورده شده است.

برای ویرایش ثبت نام وام فرزند آوری، ابتدا، وارد سایت ثبت نام ve.cbi.ir شوید. سپس، بر روی گزینه سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند کلیک نمایید.

ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۱

در این صفحه، از منوی سمت راست، گزینه ویرایش ثبت نام قبلی را انتخاب کنید.

شرایط ثبت نام وام فرزند آوری

در این مرحله، می بایست فرم ویرایش اطلاعات ثبت نام تسهیلات قرض الحسنه فرزند را تکمیل نموده و پس از وارد کردن کد امنیتی، بر روی گزینه ادامه کلیک کنید.

شرایط وام فرزند آوری

در نهایت، با تکمیل نمودن مراحل ویرایش ثبت نام وام فرزند آوری، اطلاعات افراد متقاضی، در سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند، ویرایش خواهد شد.

آن دسته از افرادی که برای خرید منزل مسکونی خود، بودجه کافی را ندارند، می توانند از طریق بانک های مختلف، به صورت غیر حضوری، برای ثبت نام وام خرید مسکن اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه ثبت نام و دریافت وام خرید مسکن، به لینک زیر مراجعه نمایید

مشاهده وضعیت وام فرزند آوری ۱۴۰۲

همانطور که گفته شد، مرحله اول برای دریافت وام فرزند آوری ۱۴۰۲، ثبت نام افراد متقاضی از طریق سایت ثبت نام وام فرزند آوری می باشد. پس از ثبت نام در این سایت، یک کد رهگیری ده رقمی، به کاربران در صفحه سایت ثبت نام، نمایش داده خواهد شد و یا از طریق پیامک، به شماره تلفن همراه متقاضی که در هنگام ثبت نام در سایت وارد کرده است ارسال می گردد که با آن، افراد متقاضی، می توانند از طریق مراجعه به سایت ve.cbi.ir، وضعیت ثبت نام وام خود را مشاهده نمایند. از این رو، در ادامه، در رابطه با نحوه پیگیری وام فرزند آوری با کد رهگیری و مشاهده اعلام نتایج، توضیحات لازم آورده شده است.

جهت پیگیری وام فرزند آوری با کد رهگیری، ابتدا، وارد سایت ve.cbi.ir شوید. سپس، بر روی گزینه سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند کلیک نمایید.

ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۱

در این صفحه، از منوی سمت راست، گزینه مشاهده وضعیت را انتخاب نمایید.

شرایط وام فرزند آوری

در این مرحله، می بایست برای مشاهده آخرین وضعیت ثبت نام خود، شماره ملی پدر و فرزند را به همراه کد رهگیری، در کادر های مربوطه وارد نموده و پس از وارد کردن کد امنیتی، بر روی گزینه مشاهده وضعیت کلیک کنید.

سایت ثبت نام وام فرزند آوری 1401

در نهایت، با تکمیل نمودن مراحل قبل، مشاهده آخرین وضعیت ثبت نام فرزند آوری، در سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند، امکان پذیر می گردد.

همچنین، در صورت فراموشی کد رهگیری ثبت نام وام فرزند آوری، از صفحه اصلی سایت ثبت نام، منوی سمت راست، بر روی گزینه بازیابی و چاپ کد رهگیری، کلیک کنید.

ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۱

در این قسمت، می بایست اطلاعات فرم بازیابی کد رهگیری ثبت نام تسهیلات قرض الحسنه فرزند را تکمیل نموده و پس از وارد کردن کد امنیتی، بر روی گزینه مشاهده و چاپ کد رهگیری، بزنید.

ثبت نام وام فرزند آوری ۱۴۰۱

به این ترتیب، کد رهگیری ده رقمی تسهیلات قرض الحسنه فرزند، بازیابی شده و جهت پیگیری وام فرزند آوری با کد رهگیری و مشاهده اعلام نتایج، قابل استفاده می باشد.

۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۴
کد خبر: 42145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha