اصلاح ۳ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات پایان هفته

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه، ۱۳ اردیبهشت) با سه‌هزار و ۶۵۱ واحد کاهش، در ارتفاع ۲ میلیون و ۵۱۴ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، شاخص هم‌وزن با ۱۰ هزار و ۴۹۱ واحد افزایش به ۸۵۵ هزار و ۸۸۷ واحد و شاخص قیمت با ۸۲۳ واحد رشد به ۵۶۶ هزار و ۸۶۷ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۲۶ میلیارد و ۶۸۶ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۸۹ هزار و ۴۷۳ میلیارد ریال معامله شد.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با چهار هزار و ۶۲۷ واحد، ایران خودرو (خودرو) با یک‌هزار و ۳۱۳ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۹۰۸ واحد، سایپا (خساپا) با ۸۰۳ واحد و بانک تجارت (وتجارت) با ۵۹۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

همچنین ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۲ هزار و ۲۷۲ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک‌هزار و ۸۵۳ واحد، سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۴۶۰ واحد و پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۲۲۸ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز ایران خودرو (خودرو)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سایپا (خساپا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، پرداخت پرداخت اللترونیک پاسارگاد (پی پاد)، بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر (وکغدیر) و گروه سرمایه گذاری و توسعه صنایع پتروشیمی خلیج فارس (پترول) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۶ میلیارد و ۶۱۹ میلیون برگه سهم به ارزش ۳۱ هزار و ۶۸۸ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۲۴۳ واحد افزایش داشت و به ۳۱ هزار و ۹۶۶ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۱۳ میلیارد و ۸۴۳ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۶۸۵ هزار و ۴۲۳ نوبت بود.

بانک دی (دی)، سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)،ایران خودرو دیزل (خاور) و سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

در مقابل فرابورس ایران(فرابورس)، پتروشیمی ارومیه (شاروم) و پاکدیس (وسپهر) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
کد خبر: 42142
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha