عبور دلار از گربه سیاه؛دلار از سد ۵۲ هزار تومان رد شد

معامله‌گران می‌گفتند افزایش قیمت امروز، علاوه بر اینکه یخ بازار را شکست با عبور دلار از گربه سیاهش همراه بود. آن‌ها ۵۲ هزار را گربه سیاه دلار می‌دانستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد روز گذشته دلار ۶۰۰ تومان بالا رفت و از سطح ۵۲ هزار عبور کرد. بازار امروز بعد از تقریبا سه هفته از رنجی خارج شد. معامله‌گران می‌گفتند افزایش قیمت امروز، علاوه بر اینکه یخ بازار را شکست با عبور دلار از گربه سیاهش همراه بود. آن‌ها ۵۲ هزار را گربه سیاه دلار می‌دانستند.

در بازار یک شایعه هم زیاد به گوش رسید. رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفته عدم ثبت مبادلات سکه در سامانه جامع تجارت تخلف محسوب خواهد شد و افراد خاطی تحت پیگردهای قانونی قرار خواهند گرفت.

معامله‌گران می‌گفتند این حرف تقویت شایعه محدودیت در خرید و فروش سکه است. منتقدان این سیاست می‌گویند که با این عمل، امکان خرید و فروش‌های زیرزمینی در بازار سکه و طلا زیاد خواهد شد.

افزایش قیمت دلار بعد از ماه رمضان

پیش از این، برخی از بازیگران گفته بودند بازار بعد از ماه رمضان نوسانی خواهد بود. این گروه معتقدند بازار ارز همیشه در ماه رمضان کم‌رمق بوده است.

تحلیلگران بر این باورند که رشد قیمت دلار در طول معاملات فروردین ماه با تکیه بر انتظارات افزایشی معامله‌گران رخ داده و پیش‌بینی می‌شود با شروع معاملات در اردیبهشت ماه و پایان یافتن ماه رمضان این انتظارات پررنگ‌تر شود.

برخی از فعالان می گفتند که تقاضا به طور محسوسی از اوایل هفته گذشته بیشتر شده بود و این موضوع موجب شد دلار وارد کانال جدید شود.

درهم ، دلار را صعودی کرد / عبور اسکناس آمریکایی از خط قرمز

گفته می شود امروز نرخ حواله درهم شوک صعودی را به قیمت دلار وارد کرد.به همین دلیل اسکناس آمریکایی از خط قرمز بازارساز عبور کرد.

کاهش قیمت ها در مرکز مبادله

البته امروز مرکز مبادله ارز و طلا ایران شاهد تداوم نزول قیمت دلار بود.دلار مبادله ای امروز از کانال ۴۲ هزار تومان پایین آمد.

قیمت دلار مبادله ای (اسکناس) امروز با ۵۵ تومان کاهش در محدوده ۴۱ هزار و ۹۶۶ تومان به فروش رسید. روز گذشته هم نرخ دلار مبادله ای ۲۶۹ تومان افت را ثبت کرده بود.

کاهش نرخ ارز در مرکز مبادله

همچنین قیمت یورو در این مرکز رقم ۴۶ هزار و ۴۸ تومان را نشان می‌دهد که نسبت به روز گذشته نزدیک به ۳۰۰ تومان کاهش را نشان می‌دهد.

قیمت درهم امارات نیز در سطح ۱۱ هزار و ۴۲۷ تومان اعلام شده است که نسبت به روز گذشته در حول و حوش ۶۰ تومان نوسان کاهشی را نشان می دهد.

نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب ۳۸ هزار و ۱۵۰ تومان، ۴۱ هزار و ۸۶۰ تومان و ۱۰ هزار و ۳۸۸ تومان اعلام شده است.

در بازار داخلی ایران قیمت طلا ۱۸ عیار امروز بر مدار صعود قرار گرفت و نسبت به روز قبل در محدوده ۲ میلیون و ۶۳۴ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش رسید.این قیمت در مقایسه با روز گذشته ۶۰ هزار و ۷۰۰ تومان افزایش را نشان می دهد.

طبق اعلام سایت اتحادیه؛سکه امامی امروز تا سطح ۳۱ میلیون و ۹۵۱هزار تومان بالا رفت. عصر امروز در زمان نگارش این گزارش ۳۱ میلیون و ۹۳۵ هزار تومان بود که نسبت به دیروز ۵۴۸ هزار تومان صعود را نشان می دهد.

طبق اعلام کانون صرافان، قیمت سکه امامی امروز نسبت به روز گذشته مسیر افزایش را دنبال کرد و در سطح ۳۱ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان قرار گرفته است.این قیمت در مقایسه با روز سه شنبه هفته جاری رشد ۱۵۳ هزار تومانی را نشان می دهد.

۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۱
کد خبر: 41873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
      0 0
      خدا شما دزدها را از رو زمین برداره دلار آمریکا به شما دزدهای سر گردنه چه مربوط مردم را بیچاره کردید خدا شمارا بیچاره کنه