تحقیر آرسنال با چهار گل؛منچسترسیتی مدعی اصلی قهرمانی شد + فیلم

منچسترسیتی در دیدار حساس موفق شد آرسنال را ۴-۱ شکست داده و به مدعی اصلی قهرمانی لیگ برتر تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، تساوی‌های متوالی آرسنال طی سه هفته شانس قهرمانی منچسترسیتی را دوباره زنده کرد تا دیدار امشب دو تیم در چارچوب هفته سی و سوم لیگ برتر به جنگی تمام عیار برای فتح جام قهرمانی تبدیل شود. این دیدار از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه اتحاد آغاز شد و با پیروزی ۴-۱ شاگردان پپ گواردیولا همراه بود تا آنها با کسب تنها یک برد طی دو بازی معوقه خود صدر را از توپچی‌ها تحویل بگیرند.

فیلم خلاصه بازی را اینجا ببینید.

سیتی از همان دقایق نخست با چهره‌ای تهاجمی ظاهر شد و اولین موقعیت خود را در دقیقه ۲ ایجاد کرد؛ جایی جک گریلیش از سمت چپ یک ارسال کوتاه به محوطه جریمه انجام داد اما آرون رمزدیل با واکنشی به موقع این پاس را قطع کرد. برخورد کوین دی‌بروینه با توماس پارتی در ادامه این صحنه می‌توانست یک پنالتی برای سیتی به همراه داشته باشد اما مایکل اولیور چنین نظری نداشت.

تنها ۵ دقیقه بعد کوین دی‌بروینه در میانه زمین صاحب توپ شد و بعد از چند قدم حرکت با شوتی کات‌دار و زمینی به زیبایی دروازه آرسنال را باز کرد تا سیتی را ۱-۰ جلو بیندازد.

برناردو سیلوا در دقیقه ۲۲ وارد محوطه جریمه آرسنال شد اما ضربه او قدرت کافی را نداشت و به راحتی در اختیار رمزدیل قرار گرفت. در شرایطی که آرسنال در تلاش برای جبران گل خورده ناکام بود سیتی در دقیقه ۳۲ فاصله‌ای تا رسیدن به گل دوم نداشت اما شوت روی پای ارلینگ هالند از سمت چپ محوطه جریمه را رمزدیل به زیبایی مهار کرد.

توماس پارتی در دقیقه ۳۵ شانس گلزنی خود را از پشت محوطه جریمه امتحان کرد اما ضربه او از کنار دروازه به بیرون رفت. هالند یک دقیقه بعد در آن سوی زمین با فراری عالی وارد محوطه جریمه شد اما ضربه او را دروازه‌بان آرسنال گرفت.

سیتی که به دنبال بیشتر کردن اختلاف بود در دقیقه ۴۰ روی پاس به بیرون گوندوغان از سمت چپ و ضربه هالند می‌رفت به گل دوم برسد اما رمزدیل دو بار با پا مقابل این حمله ایستادگی کرد. شاگردان پپ با ادامه حملات خود در اولین دقیقه از وقت‌های تلف شده بالاخره به گل دوم رسیدند. این گل را جان استونز با ضربه سر روی ارسال ایستگاهی دی‌بروینه به ثمر رساند تا میزبان با برتری ۲-۰ راهی رختکن شود.

شاگردان پپ نیمه دوم را هم تهاجمی شروع کردند. آنها در دقیقه ۵۲ می‌توانستند به گل سوم برسند اما رمزدیل ضربه هالند را در موقعیت تک به تک گرفت. مهاجم نروژی سیتی در دقیقه ۵۴ در نقش سازنده گل سوم تیمش ظاهر شد. او با پاسی دقیق دی بروینه را در موقعیت تک به تک قرار داد تا این بازیکن یک بغل پای دقیق را به سمت دروازه زده و نتیجه را ۳-۰ کند.

شاگردان پپ نیمه دوم را هم تهاجمی شروع کردند. آنها در دقیقه ۵۲ می‌توانستند به گل سوم برسند اما رمزدیل ضربه هالند را در موقعیت تک به تک گرفت. مهاجم نروژی سیتی در دقیقه ۵۴ روی پاس دی‌بروینه دوباره با رمزدیل تک به تک شد و این بار با ضربه‌ای دقیق‌تر توپ را به گوشه دروازه فرستاد تا نتیجه را ۳-۱ کند.

هر لحظه به دقایق پایانی نزدیک‌تر می‌شدیم تنش هم در زمین بیشتر می‌شد و در دقیقه ۷۵ یک دعوای نسبتا شدید بین گریلیش و پارتی شاهد بودیم.

آرسنال که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشت یک پارچه حمله شد و بالاخره در دقیقه ۸۶ اولین گل این تیم را شاهد بودیم که روی پاس تروسار و ضربه زمینی و دقیق راب هولدینگ به گوشه دروازه سیتی به ثمر رسید.

شاگردان پپ بعد از این گل دوباره به بازی سوار شدند و در پی بیشتر کردن اختلاف بازی بودند تا نتیجه را با برتری مطلق شان تطابق دهند. آنها تا پیش از به صدا در آمدن سوت پایان یک بار دیگر در دقیقه ۵+۹۰ به گل رسیدند. این گل روی پاس فیل فودن و شوت پای چپ هالند از داخل محوطه جریمه به ثمر رسید تا سیتی با کسب پیروزی ۴-۱ در آستانه صعود به صدر قرار بگیرد.

۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۴:۲۲
کد خبر: 41867

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha