آیا می‌شود درخواست فروش سهام عدالت را لغو کرد؟ / واریزی‌های جدید چقدر کمتر است؟

با این موضوع لغو درخواست فروش سهام عدالت تصویب شده اما هنوز اجرایی نشده این در حالی است که ارزش کل سهام عدالت ۳۸ درصد افت کرده است، در صورت فروش سهام چقدر پول برای سهامداران واریز می‌شود؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد به نقل از تجارت نیوز؛ طبق گفته مسئولان سهام عدالت قرار بود امکان لغو درخواست فروش سهام عدالت طی هفته‌های گذشته برای سهامداران فراهم شود.

محمود حسنلو، مدیر فنی سهام عدالت در این خصوص گفته بود: موضوع امکان حذف درخواست فروش سهام عدالت برای آن دسته از سهامدارانی که از فروش سهامشان منصرف شده‌اند در کمیته فنی مطرح و با آن موافقت شد.

به گفته وی قرار بود این امکان برای همه سهامداران فراهم شود.

اما بررسی پنل سهام عدالت در برخی از کارگزاری‌های بانکی و غیربانکی نشان می‌دهد که این مصوبه کمیته فنی سهام عدالت هنوز اجرا نشده است.

در یکی از کارگزاری‌های بزرگ نیز گزینه لغو موجود در کنار هر سهم موجود شده اما غیرفعال است و سهامدار نمی‌تواند درخواست خود را حذف کند.

سهام عدالت با افت‌های اخیر بازار سرمایه به پایین‌ترین مقدار خود طی بیش از چهار ماه اخیر رسیده است، در ابتدای تیر ماه بود قیمت برگه سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی وارد کانال ۱۳ میلیون تومان شد و تا میانه مرداد ماه به مرز ۲۱ میلیون تومان رسید.

با آزادسازی ۳۰ درصد دوم سهام عدالت در روز ۱۸ مرداد ماه، ارزش ۶۰ درصد فروش سهام عدالت حدود ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برآورد می‌شد اما با افت بازار طی دو ماه و نیم اخیر ارزش سهام عدالت نیز ۴۰ درصد افت کرده است.

بنابراین با افت قیمت سهام عدالت و عدم امکان لغو درخواست فروش، میزان واریزی پول برای سهامداران نسبت به قیمت آن در مرداد ماه پنج میلیون تومان کمتر است.

در پایان معاملات روز پنجم آبان ماه هر برگه سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی حدود ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود.

درخواست فروش ۶۰ درصد این برگه‌های سهام اگر در مرداد ماه توسط کارگزاری‌ها انجام می‌شد، مبلغ واریزی باید ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌بود اما در حال حاضر اگر ۶۰ درصد فروخته شود هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان واریز می‌شود.

در واقع ارزش کل سهام عدالت به رقمی کمتر از ۶۰ درصد آن در مرداد ماه رسیده است.

۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
کد خبر: 4186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha