هفت و نیم میلیون دلار پاداش برای لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳

فدراسیون جهانی والیبال هفت و نیم میلیون دلار پاداش برای لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۳ در نظر گرفته است که دو میلیون و ۳۰۰ هزار دلار جایزه برای هشت تیم برتر هر گروه جنسیتی این رقابت‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۳ در گروه مردان از ۱۶ خردادماه سال جاری آغاز می‌شود و یکم مردادماه با معرفی تیم‌های برتر به پایان خواهد رسید. رقابت‌های گروه زنان نیز از روز سه‌شنبه نهم خردادماه آغاز و تا یکشنبه ۲۵ تیرماه پیگیری خواهد شد.

مرحله مقدماتی مسابقات والیبال لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ در گروه مردان با حضور ۱۶ تیم کانادا، آمریکا، آرژانتین، ایتالیا، کوبا، آلمان، هلند، برزیل، ژاپن، فرانسه، چین، ایران، لهستان، صربستان، بلغارستان و اسلوونی پیگیری خواهد شد.

فدراسیون جهانی والیبال پاداش این رقابت‌ها در گروه مردان و زنان را یکسان درنظر گرفته است و به هشت تیم برتر هر گروه دو میلیون و ۳۰۰ هزار دلار پاداش به قرار زیر تعلق خواهد گرفت:

  • قهرمان: یک میلیون دلار
  • نایب قهرمان: ۵۰۰ هزار دلار
  • تیم سوم: ۳۰۰ هزار دلار
  • تیم چهارم: ۱۸۰ هزار دلار
  • تیم پنجم: ۱۳۰ هزار دلار
  • تیم ششم: ۸۵ هزار دلار
  • تیم هفتم: ۶۵ هزار دلار
  • تیم هشتم: ۴۰ هزار دلار

در دور مقدماتی لیگ ملت های والیبال، هر تیم ۱۲ مسابقه خواهد داشت، فدراسیون جهانی والیبال برای دو تیم‌ هر بازی نیز ۱۳ هزار و ۷۵۰ دلار پاداش درنظر گرفته است که تیم برنده ۹ هزار و پانصد دلار جایزه می‌گیرد و تیم بازنده نیز ۴ هزار و ۲۵۰ دلار پاداش خواهد گرفت.

بدین ترتیب در مجموع دور مقدماتی لیگ ملت‌ها که در هر گروه مردان و زنان ۹۶ مسابقه برگزار می‌شود، یک میلیون و ۳۲۰ هزار دلار پاداش پرداخت می‌شود.

همچنین ۱۰۰ هزار دلار به هشت بازیکن برتر لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ والیبال به عنوان پاداش از سوی فدراسیون جهانی پرداخت می شود که فهرست آن نیز به قرار زیر است:

ارزشمندترین بازیکن: ۳۰ هزار دلار
بهترین پاسور: ۱۰ هزار دلار
بهترین پشت‌خط زن : ۱۰ هزار دلار
بهترین دریافت کننده (دو بازیکن) : هر نفر ۱۰ هزار دلار
بهترین مدافع میانی (دو بازیکن): هر نفر ۱۰ هزار دلار
بهترین لیبرو: ۱۰ هزار دلار

از سوی دیگر FIVB در مرحله نهایی این دوره از مسابقات پاداش ۳۰ هزار دلاری برای بازی جوانمردانه در نظر گرفته است و به تیمی که بیشترین کارت سبز را دریافت کند، تعلق می‌گیرد.

بدین ترتیب فدراسیون جهانی والیبال برای لیگ ملت‌های ۲۰۲۳ در مجموع دو گروه مردان و زنان سه میلیون و ۷۵۰ هزار دلار جایزه و پاداش در نظر گرفته است.

تیم ملی والیبال ایران تمرینات خود را برای حضور شایسته در این رقابت‌ها از ۲۷ فروردین در سالن فدراسیون آغاز کرده است.

تیم ملی والیبال ایران که تجربه حضور در پنج دوره لیگ جهانی و چهار دوره لیگ ملت‌ها را در کارنامه خود دارد، در سال ۲۰۲۳ و در دهمین حضور خود برای دومین بار با سرمربی ایرانی (بهروز عطایی) شرکت می‌کند.

مردان والیبال ایران در هفته نخست مرحله مقدماتی این رقابت‌ها (۱۶ تا ۲۱ خرداد) در شهر ناگویای به ترتیب به مصاف ژاپن (میزبان)، لهستان، چین و اسلوونی می‌روند.

ملی پوشان والیبال کشورمان در هفته دوم (۳۰ خرداد تا سوم تیر) در شهر روتردام به مصاف آلمان، ایتالیا، آمریکا و هلند می‌روند و در هفته پایانی مرحله مقدماتی (۱۴ تا ۱۸ تیر) در آناهایم آمریکا مقابل فرانسه، بلغارستان، آرژانتین و کوبا صف‌آرایی خواهند کرد.

شهر گدانسک لهستان میزبان مرحله نهایی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ در گروه مردان است که هفت تیم برتر و میزبان از ۲۸ تیر تا یکم مرداد برای مقام‌های اول تا هشتم به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۴
کد خبر: 41842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha