بررسی دادوستدهای امروز فملی

بر اساس اطلاعات منتشر شده در سایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، ارزش سهام شرکت ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران امروز به ۲۱ هزار و ۷۷۰ ریال رسید که نسبت به روز گذشته ۴.۹۳ درصد کاهش یافته است.

گروه بورس پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد؛ در پایان معاملات امروز بورس تهران شاهد کاهش ۴.۹۳ درصدی سهام شرکت ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران بود. همچنین این نماد همواره در میان نمادهای پربازدید امروز هم قرار گرفت که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشت.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در سایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، ارزش سهام شرکت ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران امروز به ۲۱ هزار و ۷۷۰ ریال رسید که نسبت به روز گذشته ۴.۹۳ درصد کاهش یافته است.

قیمت هر برگ سهم فملی در روز گذشته ۲۲ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد، همچنین ارزش معاملاتی آن ۵ میلیارد و ۳۹۳ میلیون تومان است. تعداد معاملات این نماد نیز به حدود ۴۳ هزار و ۹۰۹  می‌رسد.

حجم معاملات این سهم ۲۴۷ میلیون و ۴۲۴ هزار بوده و  حجم مبنای صنایع ملی مس ایران ۵ هزار و ۲ میلیون است

طی معاملات امروز ۱۳ هزار و ۶۴۹ سهامدار حقیقی اقدام به خرید و ۲۲ هزار و ۶۵۳ نفر اقدام به فروش این سهم کردند.

.

.

ترکیب سهامداران شرکت ملی مس ایران به شرح زیر است:
 

.

لازم به ذکر است؛ در ۱۲ تیر ماه ۱۳۵۱، شرکت سهامی معادن مس سرچشمه کرمان، تشکیل و در سال ۱۳۵۵ به شرکت ملی صنایع مس ایران که در برگیرنده کلیه فعالیتهای معادن مس کشور است تغییر نام داد. از وظایف این شرکت، استخراج و بهره برداری از معادن مس، تولید محصولات پر عیار سنگ معدن و محصولات مسی نظیر کاتد، اسلب، بیلت و مفتول هشت میلیمتری است. معادن مس سرچشمه و میدوک در کرمان و معدن مس سونگون در آذریایجان شرقی از مهمترین معادن مس کشور به شمار می‫رود.

.

کورش باقری مدیر دفتر مدیریت پروژه شرکت مس امروز از انجام مقدمات لازم برای اجرای طرح های توسعه تغلیظ در آذربایجان یعنی فاز ۳ تغلیظ مجتمع مس سونگون و فاز ۲ تغلیظ میدوک در مجتمع مس شهربابک و فاز ۳ تغلیظ سرچشمه خبر داد.

وی با اشاره به ۲۹ طرح توسعه‌ای شرکت مس برای تحقق چشم‌انداز تولید ۵۵۰هزار تن کاتد، گفت: امیدواریم که با حمایتی که در خصوص تامین منابع مالی مورد نیاز اجرای این طرح‌ها با تخصیص منابع مالی از محل افزایش سرمایه در مجمع سهامداران نیز انجام شد،

انتهای پیام. /

۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
کد خبر: 4179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha