رجزخوانی یحیی و ساپینتو در آستانه دربی؛ساپینتو: از هیچ حریفی نمی‌ترسیم /یحیی: حفظ تمرکز خیلی مهم است

کنفرانس خبری مربیان دو تیم استقلال و پرسپولیس قبل از داربی صدم کری خوانی های جالبی در بر داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، نشست خبری سرمربیان دو تیم استقلال و پرسپولیس قبل از دربی روز یکشنبه که صدمین دربی دو تیم است برگزار شد.

در نشست خبری استقلال چه اتفاقاتی افتاد؟

ریکاردو ساپینتو در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل پرسپولیس در داربی شماره ۱۰۰ پایتخت در رابطه با این دیدار اظهار کرد: عید همه مبارک باشد. داربی همیشه یک مسابقه ویژه است. همیشه یک بازی بزرگ برای هر دو تیم و هواداران است. این داربی به خاطر دیدار صدم خود بازی ویژه‌ای است. هر دو تیم می‌خواهند برنده باشند و مساوی برای هیچ کدام از تیم‌ها جذاب نیست. تنها هدف ما این است که فردا برنده باشیم.

او در رابطه با مقایسه تیم ساپینتو با تیم وینفرد شفر که توانست در داربی پیروز شود، گفت: به پیروزی امیدوارم و هدف ما هم همین است.

سرمربی استقلال درباره بیشتر شدن شانس قهرمانی این تیم در صورت پیروزی در داربی بیان کرد: پیروز این دیدار به قهرمانی نزدیک تر می‌شود اما از الان قطعی نیست چون سپاهان صدرنشین است. سه تیم مدعی قهرمانی بازی‌های بسیار مهمی دارند و ما هم بازی‌های سختی را پیش رو داریم. به همین دلیل قدم به قدم پیش می‌رویم و برای کسب سه امتیاز می‌جنگیم.

او اضافه کرد: پرسپولیس باید نگران همه بازیکنان ما باشد. همینطور که ما خودمان حواسمان به همه بازیکنان حریف است. بازیکنان خوب و باتجربه دارند و ما هم بازیکنان خوبی داریم و در شرایط بسیار خوبی هستیم. امیدوارم بتوانیم این روند را ادامه دهیم.

ساپینتو درباره حساسیت داربی صدم عنوان کرد: نه اصلا. بازیکنان ما کاملا متمرکز هستند. ما بازی با هوادار را یک هفته پیش فراموش کردیم. در اولین تمرین‌مان بعد از آن دیدار تمرکز کردیم و تمام فکر و ذکرمان بازی با پرسپولیس شد. می‌دانیم دقیقا چه می‌خواهیم و چه کاری باید انجام دهیم تا بازی را ببریم.

او درباره پیش بینی‌اش از عملکرد داوری در داربی گفت: آقای حیدری داور باتجربه‌ای است و کارش را خوب انجام خواهد داد. خیلی جدی و با صلاحیت و شایستگی قضاوت خواهد کرد. امیدوارم داوری خوبی بدون هیچ اشتباهی انجام دهد. ما نمی‌خواهیم اشتباهی برای ما پیش بیاید.

سرمربی استقلال در رابطه با طلبش از باشگاه گفت: ما فقط روی بازی تمرکز داریم. از ماه‌های قبل روی کار خودمان و بازی بعدی‌مان تمرکز داشتیم. به این جور مسائل کاری نداریم. در حال حاضر این ذهنیت و رفتار ماست.

او در رابطه نوع تاکتیک تیمش در بازی با پرسپولیس بیان کرد: ما با استراتژی که بخواهیم بازی می‌کنیم. حتما روی این مساله کار کردیم. همانطور که در همه بازی‌ها این کار را انجام می‌دهیم. پرسپولیس در داربی قبل مستحق تساوی نبود اما این اتفاق افتاد. بعضی وقت‌ها روی ضربات ایستگاهی این شرایط پیش می‌آید. با این حال ما همیشه روی حریف‌مان مطالعه می‌کنیم و روی نقاط قوت و ضعفشان کار می‌کنیم. امیدوارم فردا نتوانند روی ضربات ایستگاهی گلزنی کنند.

ساپینتو اضافه کرد:‌ ما بازی می‌کنیم تا ببریم. به همه حریفان احترام می‌گذاریم اما از هیچ حریفی نمی‌ترسیم. حتی اگر با رئال مادرید بازی کنیم. فردا هم بازی می‌کنیم تا پیروز شویم اما همه چیز در فوتبال ممکن است.

او در رابطه با شایعاتی مبنی بر این‌که ساپینتو اگر قهرمان نشود از استقلال جدا می‌شود، با خنده بیان کرد: من درباره شایعات صحبت نمی‌کنم. فقط روی این بازی تمرکز می‌کنم.

سرمربی استقلال درباره حضور محدود هواداران در ورزشگاه‌ بیان کرد: این یک اتفاق و حسرت است اما به هر حال اینگونه تصمیم گرفتند. مثل ساعت بازی که در زمان گرم‌تری مشخص شده است اما خب این تصمیم را گرفتند و ما باید احترام بگذاریم.

او در رابطه با احتمال از دست دادن امتیاز در این دیدار و از دست دادن قهرمانی گفت: من اینگونه فکر نمی‌کنم. فقط به بردن فکر می‌کنم. «اگر» برای من معنی ندارد و باور دارم که می‌توانیم سه امتیاز را کسب کنیم.

گل محمدی چه گفت؟

یحیی گل محمدی در نشست خبری پیش از داربی صدم و تقابل با استقلال در رابطه با این دیدار اظهار کرد: این عید را به همه مسلمانان جهان و مردم شریف ایران تبریک می‌گویم. امیدوارم نذر و نیاز شما مورد قبول خداورند قرار بگیرد. این یکی از مهم ترین داربی‌هایی است که به یاد دارم. با شرایط جدول مساوی به درد هیچکدام از تیم‌ها نمی‌خورد و ممکن است یکی از تیم‌ها را از گردونه رقابت‌ها خارج کند. به همین دلیل هر دو تیم به دنبال برد خواهند بود و هر دو تیم برای بردن به زمین می‌آیند.

او ادامه داد: این نشانه خوبی از یک بازی با کیفیت است و امیدوارم بتوانیم شرایط خوبی را برای خودمان رقم بزنیم. حفظ تمرکز در داربی خیلی مهم است و هم تیم استقلال و هم ما بازیکنان باکیفیتی داریم. شاهد داربی جذابی خواهیم بود و امیدواریم از موقعیت‌هایمان استفاده کنیم. جز پیروزی هدف دیگری نخواهیم داشت. با صحبت‌هایی که با بازیکنان داشتیم فقط درباره داربی فکر کردیم.

گل‌محمدی همچنین گفت: استقلال هم بازیکنان باکیفیتی دارد و قابل احترام است. بازی برای هر دو تیم سخت خواهد بود. هر تیمی بتواند از موقعیت‌هایش استفاده کند و در دفاع بدون اشتباه باشد بازی را می‌برد.

سرمربی پرسپولیس درباره حضور محدود تماشاگران در ورزشگاه‌ بیان کرد: این داربی می‌توانست بالای صد هزار تا تماشاگر داشته باشد اما به خاطر نداشتن امکانات این‌گونه به مشکل می‌خوریم. بازی را عقب بردند و اکنون یک ساعت از بازی نصف زمین آفتاب و نصف زمین سایه است. نمی‌دانم این همه بی سلیقی برای چیست. می‌توانستند بازی را در ساعتی بگذارند که هواداران و بازیکنان از بازی لذت ببرند. این بی‌سلیقگی نشان می‌دهد که اولویت فوتبال نیست و فقط می‌خواهند بدون دردسر یک بازی برگزار شود. هیچ دلیلی ندارد این بازی ساعت ۱۶ برگزار شود.

او درباره تیم داوری و حواشی مربوط به قضاوت داور در داربی گذشته گفت: قبل از بازی درست نیست درباره داوری صحبت کنیم. برای پیام حیدری و تیمشان آرزوی موفقیت دارم. امیدوارم بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند و بهترین مرد توی زمین آقای حیدری باشد.

سرمربی پرسپولیس درباره تزریق مالی بانک شهر اسپانسر مشترک استقلال و پرسپولیس به آبی‌پوشان و اعتراضات هواداران پرسپولیس نسبت به این مساله عنوان کرد: این تصمیم گیری‌ها مدیریتی است و زیاد درباره این مسائل نباید اظهار نظر کنم. من دوست دارم تمرکزمان روی مسائل فنی باشد. این‌ مسائل جنبی مدیریتی دارد که من به آن ورود نمی‌کنم.

او درباره اظهارنظر یکی از رسانه‌ها در رابطه با حضور دونادونی روی نیمکت پرسپولیس گفت: اگر من نتیجه بگیرم دونادونی کجا برود؟ نگران من هستند یا دونادونی؟ امیدوارم جواب خوبی برای این مربی داشته باشم.

گل محمدی در رابطه با پریرا و حضور او در ترکیب پرسپولیس بیان کرد: این‌که کدام بازیکن بازی می‌کند به تمرینات بستگی دارد. اگر کسی بتواند خوب تمرین کند می‌تواند بازی کند.

او در رابطه با نتایجش در بازی‌های بزرگ گفت: من یک توانایی محدودی دارم و سقف دارم. در این محدوده تمام تلاشم را می‌کنم. تا آنجا که بتوانم وقت می‌گذارم و این‌ فقط به خاطر این‌ است که بتوانم مثمر ثمر باشم. هر موقع احساس شد که بودن من به تیم کمک نمی‌کند، خودم می‌روم. تا موقعی که هستم تمرکزم را برای پرسپولیس می‌گذارم. امسال سعی کردم وقت بیشتری بگذارم تا بتوانم جواب هواداران را بدهم. امیدوارم هواداران از تیم راضی باشند. باوجود مشکلات زیاد سعی کردیم شرایط خوبی داشته باشیم و تلاش ما این است پرچم پرسپولیس را برافراشته کنیم.

او اضافه کرد: ما در خیلی از بازی‌ها در لحظات آخر بازی را برگرداندیم. هیچ تیمی در داربی نمی‌خواهد بازنده باشد و وقتی تیمی عقب می‌افتد تلاشش را می‌کند تا گل بزند. این موضوع کار را برای مدافعان سخت می‌کند. امیدواریم تا سوت پایان بازی عملکرد خوبی داشته باشیم.

گل محمدی درباره مدعیان قهرمانی و احتمال قهرمانی یکی از دو تیم استقلال و پرسپولیس گفت: برنده بازی قهرمان لیگ را مشخص نمی‌کند. عملکرد سپاهان هم خوب بوده اما باید منتظر باشیم که سپاهان امتیاز از دست دهد.

او در رابطه با این‌که تیم دوم به بالای ۶۰ امتیاز خواهند رسید، بیان کرد: پارسال برای ما این اتفاق افتاد و ۶۳ امتیاز گرفتیم اما دوم شدیم. ممکن است امسال هم بالای ۶۰ امتیاز بگیریم. این اتفاق در لیگهای باکیفیت رخ می‌دهد. این نشان از لیگ باکیفیت ما دارد.

سرمربی پرسپولیس درباره وضعیت بازیکنان سه کارته تیم گفت: من نگران نیستم و در هرصورت بازی قبلی هم سه کارته زیاد داشتیم. بازیکنان باید آنقدر تمرکز خوب داشته باشند که کارت نگیرند. تیم باید از نظر ذهنی تمرکز داشته باشد تا بازیکنانش کارت نگیرند.

او در پایان درباره وضعیت مصدومیت محمد عمری گفت: او شرایط خوبی دارد. عمری مصدومیت بدی داشت اما در این چند روز خوب تمرین کرد و مطمئنا می‌تواند کمک کند.

۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۸
کد خبر: 41708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha