در روزهای تعطیل، ارز خرید و فروش نکنید

با توجه به تکرار این موضوع در چند ماه اخیر و افت مجددا درهم پس از تعطیلات، اکیدا توصیه می‌شود در چنین روزهایی در بازار ارز در موقعیت فروش و خرید نباشید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادار اقتصاد، نرخ درهم مجددا به سیاق دو ماه اخیر در روز تعطیل جهش پیدا کرد و به ۱۴ هزار و ۳۵۰ تومان رسید. بر اساس آنچه در بازار غیر رسمی در جریان است نرخ درهم از صبح امروز تا به حال ۴۰۰ تومان افزایش پیدا کرده و این موضوع نشان می‌دهد آنچه در روزهای تعطیل بیش از هر چیز دیگری به چشم می آید، علاقه دلالان بازار به افزایش نرخ‌ها در زمانی است که نه معامله‌گر و نه سیاست‌گذار در بازار حضور ندارند.

علاقه دلالان به افزایش نرخ درهم در تعطیلات از آنجا به وجود می‌آید که بر اساس آنچه که در بازار ارز ایران مرسوم است، قیمت درهم پیشروتر از قیمت دلار بوده و یکی از عوامل بسیار تاثیرگذاری که قیمت دلار را تعیین می‌کند، نرخ درهم است.

از آنجا که نرخ دلار در برابر درهم روی عدد ۳.۷ تثبیت شده و هر یک دلار برابر با ۳.۷ درهم می‌باشد، نرخ امروز درهم نوید افزایش قیمت دلار را می‌دهد. پر واضح است که با توجه به ثبات نرخ درهم روی ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان در یک ماه اخیر، افزایش این نرخ آن هم در روز تعطیل صرفا تلاش دلالان برای نرخ سازی درهم و دلار در روزهای تعطیل است.

با توجه به تکرار این موضوع در چند ماه اخیر و افت مجددا درهم پس از تعطیلات، اکیدا توصیه می‌شود در چنین روزهایی در بازار ارز نه در موقعیت فروش و نه در موقعیت خرید نباشید.

۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 41697
منبع: 90 اقتصادی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha